Veckans fråga: Vilken är din favoritgenre?

Robot
Veckans fråga: Vilken är din favoritgenre?
Medlem
Veckans fråga: Vilken är din favoritgenre?

RPG, finns nog inget roligare än att lite i taget bli starkare och starkare, dessutom brukar RPG spel ha en väldigt upplyftande story, till skillnad från flesta andra spel.

P.S. Drar igenom Chrono trigger just nu, SNES RPG is the shizzel


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

RPG och Äventyr vart mina val. Håller helt med dig KlosterKatten, storyn är det som gör att jag fastnar för just RPG och Äventyrsspel. Den brukar vara så otroligt mycket bättre än i andra spelgenrer.

Just nu så är det Broken Sword 4 som gäller, ett helt underbart spel precis som man föväntade sig.

Medlem

FPS/RTS/Racingsimulatorer

Medlem

jag saknar ett allternativ...

- MMOFPS

Länge leve planetside.


signatur

medlem av - <a href="http://www.the58th.com" target="blank">the 58th marine corp</a>

Medlem

RPG och äventyrspel ligger högt.
sen är RTS och TBS rätt skoj också

tycker inte att FPS spel är så roliga längre. kanske för att jag alltid får stryk

En grej jag inte pallar med är smygspel.
inte min grej att ligga gömd bland skuggor och hoppas att man inte syns och sen smyga förbi nån korkad vakt som inte hör att man öppnar en knarrande dörr men märker att man släcker ljuset i ett rum med stängd dörr

Chrono Trigger FTW! ett av de bästa rpg:et jag spelat.
jag har ju t.om. Dalton som avatar

Medlem

hallå? var är sporten(pes6 är ju ganska så aktuellt)? sportgenren, rpg och rts för mig.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Flakmonkey

Tycker det är få saker som knäcker ett riktigt bra japanskt RPG faktiskt... de är ju ofta väldigt linjära och man har inte alls den frihet som finns i västerländska rpgs som elder scrolls, baldurs gate, etc... men det vägs upp en av fantastisk story och karaktärer som faktiskt lyckas förmedla alla känslor man kan tänka sig, även sorg vilket är väldigt ovanligt i spel...

Sen så älskar jag snabba FPS också som verkligen kräver mycket av spelaren som Quake och UT... långsamma FPS är förbaskat tråkiga, inte alls samma utmaning känns det som... sen så måste man ju gilla älska spel i förstaperson som inte är shooters, typ som Deus Ex och System Shock...

Bab
Medlem
Skrivet av pontusneo:

jag saknar ett allternativ...

- MMOFPS

Länge leve planetside.

Exakt... Finns andra typer av MMOs än s.k. MMORPGs.

Personligen föredrar jag dock WW2Online före Planetside.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

Stratige, älskar kännslan utav att bygga upp en armè med oövervenerlig styrka, för att sedan krossa och utrota fienden.
sen är så klart alltid ett härligt FPS spel inte helt fel. allt ifrån COD till Thief 3


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

RealTime Strategy


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Dom borde göra flera FPS/RTS blandade spel :'( som Natural-Selection :x


signatur

Id give my left arm to be ambidextrous.

Medlem

MMORPG!

Singleplayer-spel har förlorat en stor del av sin charm sen jag började med MMORPGs, då känslan av att spela i en och samma spelvärld med tusentals andra överstiger den ödsliga och ensamma känslan som nu infinner sig när jag spelar SP-spel.

Flakmonkey

Tja, jag tycker att MMORPG förstörs av alla tusentals andra som inte rollspelar för fem öre ^^

Inaktiv

Svårt att säga någon favoritgenre, just nu är det flygsimulatorer och sh'mups, nästa månad är det förmodligen något helt annat.


signatur

Omnia et faeces!

Inaktiv

Rollspel, Turnbaserat och (gamla) Äventyrsspel for teh win!

Smygspel skulle också kunna va nåt, men det finns väldigt få bra nuförtiden. Är mest Splinter Cell.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Thief finns med, och Hitman är oxå ett smygspel, beroende hur man spelar det visserligen, men jag ser det som ett smygarspel.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tja, jag tycker att MMORPG förstörs av alla tusentals andra som inte rollspelar för fem öre ^^

Varje gång jag ser någon som rollspelar i t.ex. WoW så vill jag döda den personen.

(ex. en person som skriker ett aslångt macro om hur han ska döda drakki in the name of the alliance eller något dylikt när han kommer in i UBRS, ännu värre är folk med macron om hordeslakt i AV)

Medlem

Just nu är jag inne i en period då jag gillar lätta/enkla spel som är lätt att lägga ifrån. Vill inte bli sittandes med något rpg flera dagar/nätter.

Dvs jag gillar fps, bilspel, sportspel

Spel jag ser fram emot är Guitar hero 2 och Wii sports (bowling framför allt )

Medlem

FPS/thrid person/Äventyr/RTS/sport...typ alla spel, har ingen direkt favorit.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Med alla WoW nördar som finns där ute så borde väl MMORPG genren vinna ganska överlägset...

Själv tycker jag strategi och fps. Och någorlunda rollspel. Oblivion KotoR t ex.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

mmorpg och fps samt äventyr spel fick min röst.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Varför finns inte sportspel som en kategori?

Medlem
Skrivet av XploD:

Varför finns inte sportspel som en kategori?

Väldigt bra fråga.

Själv har jag ingen favoritgenre. Har dock favoritspel.

Inaktiv

Flygarkadspel ligger sist :|, Crimson Skies till PC var riktigt kul när det var nytt, tyckte jag iaf. TBS har jag inte spelat mycket men jag tror det är en av mina favoriter :p.

Spelar mest fps men det är mest nåt att göra inte en favorit genre, förut var min #1 genre äventyr ala Sam n Max.

Medlem

Smygarspel e min stora favvo. Vetskapen att man kan ta sej igenom ett helt uppdrag utan att fienden vet om att man varit där är helt underbar.

Medlem

Håller med snacket om RPG, Japanerna vet verkligen hur man förmedlar känslor och har ofta lika välskriven story som från bra böcker. Finns för få sånna spel på PC dock!

Medlem

En fråga bara, vad hände med sportspel?? Är det inte hyggligt många som lirar exempelvis FIFA 06, FM 06 osv??
Saknade det alternativet..

Ooops, sorry, nån hade redan ställt frågan..

Medlem

Favorit genre är svårt, smygspel är dock en stor favorit. Te.x Thief.. Diggar att köra tjuv/lönnmördare i Oblivion också dock, man blir juh så jävla grym efter ett tag.
RPG är nått som ligger en kärt om hjärtat, men det är juh första- och tredjepersonshooters också. ><.. Svår fråga juh. \o/

Medlem

Äventyr fick min röst då jag började tänka på alla gamla goda mästerverk från LucasArt, och första Broken Sword. Mumma!

Men RPG ligger nära hjärtat, speciellt Morrowind, bästa spelet någonsin.

12
Skriv svar