Robot
Bad Day L.A.

Under de fem år som gått efter det att två plan flög in i World Trade Center i New York, har USA bedrivit vad de kallar ett krig mot terrorismen. Bad Day L.A. är American McGees bidrag till kriget mot terrorismen. Det bör dock tilläggas att McGees och Bad Day L.A.:s syn på terrorismen och det hot denna innebär för USA och dess invånare skiljer sig markant mot Bush-administrationens dito.


Medlem
FZ recenserar Bad Day L.A.

Sisters of Mercys Alice är väll inte trippad?
Dessvärre verkar spelet vara det (på ett dåligt sätt), så det blir nog avvaktan till den kan hittas i lågprishögen.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Redaktör
Skrivet av Svartsmurfen:

Sisters of Mercys Alice är väll inte trippad?

Citat:

Alice pressed against the wall
So she can see the door
In case the laughing strangers crawl and
Crush the petals on the floor
[...]
She needs you like she needs her tranqs
To tell her that the world is clean

Knappt alls...


signatur
Medlem

Ja?
Det är väll glasklart. Du kan ju inte bara ta de första raderna text, du måste ju höra låten också så klarnar det nog.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Redaktör

Jag har samtliga Sisters-plattor förutom de två, tre första singlarna, de flesta på vinyl - jag har hört hela låten. Ok, speedad då istället för trippad kanske.


signatur
Medlem

annars kan man lyssna på jefferson airplane med white rabbit

Medlem

OK, jag får väll förklara då.
Låten handlar om en något emotionellt instabil tjej som behöver någon som lugnar ned henne och försäkrar att allt är som det ska.

Tycker att det är ganska uppenbart till skillnad från Joanna Newsom. Jag fattar inte ett skit av ’Sprout And The Bean’, fast harpa är ju helt klart ett ballt instrument, om än något opraktiskt att släpa på.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Redaktör
Skrivet av Svartsmurfen:

OK, jag får väll förklara då.
Låten handlar om en något emotionellt instabil tjej som behöver någon som lugnar ned henne och försäkrar att allt är som det ska.

Nu är vi väldigt off topic här, men... Alice handlar om droger, liksom det mesta Sisters skrivit. Du beskriver texten rakt av, tolkar man kan man läsa in paranoia, beroende, med mer. Eldritch älskar svårtolkade referenser hit och dit, liksom att antyda drogmissbruk (Anaconda, Body Electric, Vision Thing (det inledande ljudet är enligt Eldritch "a sniff"), Logic...). Som adeg sa: jämför texten i Alice med White Rabbit, som tämligen uppenbart handlar om droger.

On topic igen. Som Svartsmurfen och recensenten sa känns lågpriskorgsjakt vettigast. Jag testade Alice som hastigast för massa år sen - flippat. Kul med nytänk i spelbranschen i alla fall.


signatur
Medlem

jag gillade American McGee's Alice ..riktigt skruvat äventyrs spel eller vad man ska kalla det


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Ska vi kanske tala om spelet istället..


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Ja, nån som har testat det?

Medlem

När jag testade demot fick jag en chock, hur otroligt genomdåligt detta spel var på alla sätt.

Jag trodde innan i år att detta spel skulle äga.. Vad fel jag hade!

Dock var det bra att det kom ett gratis demo av spelet som man kunde testa. Om det inte gjort det hade jag förmodligen köpt hela spelet när det släptes och insett ganska snabbt att jag slösat bort massa pengar på ett spel som platsar i soptunnan bredvid armymen.


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Inaktiv

heheheh nice ser ut som precis som Gta men Animerad hehe undrar när Demot kommer ut verkar skön spel

Medlem
Skrivet av Beavis-Tomten=):

heheheh nice ser ut som precis som Gta men Animerad hehe undrar när Demot kommer ut verkar skön spel

Demo av spelet finns i filarkivet här på FZ.

1
Skriv svar