Medlem
Oni

Yes nu är det äntigen dags för lite retro skrivning eller ja inte direkt såå himla retro är väl inte oni men det är endå ett rätt häfftigt spel och även lite halvt gammalt.

Detta spel kom ut år 2000, och dom som skapade det var inte mindre än Bungie Studios då dom inte var ihop med Microsoft. Ett annorlunda action spel skapade dem då en historia om en Tjej och hennes uber-unarmed-teknik. Även om hon kunde använda massor av olika vapen så tyckte man alltid det var roligare att kicka och slå på dom elaka fienderna. Det som är lite intressant är när man spelar detta spel så får man lite känsla av Filmen Ghost in the shell då hon man spelar som ser ut som huvudrollsinnevharen i den filmen. Samnt så ser framtiden nästan lika dyster ut och finns massor av konstigheter.

Då man kan tro först med namnet oni är namnet på spelkaraktären så är det fel hon heter Konoko och är med i någon slags polis-gäng eller vad man ska kalla det hela spelet har en politiskladdning då det handlar om 2 olika grupper som ska försöka att få det landet som dom är i.

Spelet var rätt roligt men endå rätt svårt vad jag kunde minnas av det spelet, men det var alltid kul att gå runt och sparka på badguys och lära sig nya moves och kast-tekniker. Så om ni inte har spelat detta spel så ta och gör det. Då detta är ett väldigt annorlunda spel.

#blogg

Inaktiv
Oni

Hehe satt just och funderade på att installera spelet, ska nog ta och göra det nu. Hoppas det är lika kul nu som första gången man spelade det.

Medlem

Det där kommer jag ihåg! Kollade alltid på det i affären, men våran dator var för sunkig för att kunna spela på:( Kanske ska leta upp det igen:up:

Medlem

Lär nog säkert finnas för en liten penning nånstans, och det är såklart värt att spela.

Medlem

Kommer ihåg när jag spelade det där spelet för en massa år sedan Riktigt kul om jag minns rätt, men svårt tror jag nog också det var, eller så var jag bara dålig på den tiden

1
Skriv svar