Utvecklarfilm - Caesar IV
Caesar 4 är ett prakt exempel på spel som tvunget skulle gå över till 3D men misslyckades katastrofalt. Caesar 3 är den överlägsna mästaren i Caesar serien.
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Tycker inte att 3D:n i sig är något problem. Det som gjorde Caesar 3 och Farao svårt att bemästra, och därmed roligt var de slumpmässigt vandrande vandrarna som försedde hus med tjänster och byggnader med arbetskraft. Redan Zeus och Emperor: RotMK lider av att vara för simpla eftersom de tog bort arbetskraftvandrarna, så att man kunde bygga sina industrier på andra sidan kartan från bostäderna - vilket gjorde planeringen bra mycket lättare.
Caesar 4 tar bara ett litet steg längre och återgår till en pseudo-Caesar 2-modell och gör så att byggnader sprider sina tjänster jämnt längs vägarna, utan några vandrare.