Intel köper Havok, Gamebryo till Wii

nj
Medlem
Intel köper Havok, Gamebryo till Wii

Nu var det ett litet tag sedan jag uppdaterade bloggen, har dock varit lite upptagen med en massa saker IRL som fått gå före att sitta och skriva här. Saker som att leta efter försvunna kurser att läsa och sådant "roligt" prioriteras lite högre.

Hur som helst så snubblade jag över en liten nyhet om att Intel och Havok kommit överrens om ett uppköp från Intels sida.
Ett, i mitt tycke, intressant drag från Intels sida. Kan det vara ett tecken på att Intel har planer på att lägga till hårdvarustöd för fysikberäkningar i kommande processorer för att konkurrera med tex AGEIA:s fysikkort?
Om det är fallet så kan det helt klart bli intressant med riktigt hårdvarustöd för fysikberäkningar som inte kräver ett separat kort för en smärre summa pengar som väldigt få köper, utan finnas integrerat direkt i tex CPU:n.

---

Jag tipsade FZ om det här tidigare, men ingen nyhet dök upp om saken så jag tänkte mest skriva en mindre kommentar om saken.
Emergent Game Technologies som utvecklat spelmotorn Gamebryo (som används av bla #The Elder Scrolls IV: Oblivion) har efter Nintendos senaste framgångar portat spelmotorn till Nintendos Wii.
För tillfället så kommer iaf inte jag åt Emergents hemsida, men pressmeddelandet går att läsa här.
Då återstår bara att se om några av de spel som nyttjar Gamebryo kommer portas till Wii.

#blogg

Medlem
Intel köper Havok, Gamebryo till Wii

Ang intel och Havok så låter det bra, jag skulle ändå alldrig få för mig att köpa ett djävla ageia fysikkort.

1
Skriv svar