Duke Nukem Forever ytterligare försenat?

Skrivet av Minai:
Skrivet av WeDDe:

OKEJ! vi väntade ca1 år extra på HL2, så varför inte nya duke njukem em all.

EDIT!

Tänkte på att förseningarna kan vara strategisk marknadsföring, JA varför inte tänk på det.
Alla nya FPS spela som har kommt de senaste åren är sjukt efterlängtade och nyskapande.

e.x
HALF-LIFE 2
CRYSIS

Tycker inte man ska gnälla, bara ATT det kommer tycker jag är roligt. Sen när det kommer är mindre viktigt. Kom ihåg alla otroliga upplevelser man hade med duk nukem 3D ojoj.

På vilket sätt menar du att HL2 var "sjukt nyskapande"? Personligen såg jag inget nytt där i överhuvudtaget.

Precis HL1 var nyskapande men HL2 var bara snyggare!


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

LoL är det någon här som öppnar debatt så är det väl du!? Sluta peka på folk med din pekpinne och förklara varför du själv skriver en kommentar över huvudtaget med en sån inställning:P

Läs ordentligt. Jag har inte sagt att _jag_ inte vill snacka om DNF, tvärtom, det gör jag gärna.
Killen jag svarade på däremot postade för att han var "trött på" ämnet, och jag kom bara med påståendet att det motverkar i så fall hans intressen.

Skrivet av XtatiC|BerZerK:

De har väl inte mjölkat alla investerare på så mkt som det går ännu.

Faktiskt är DNF nästan helt inhouse-finansierat av 3D Realms själva, undantaget en i sammanhanget liten summa som Take Two bidragit med för längesedan. Och om de nu mot alla bevis skulle varit panka för tillfället kommer de kunna leva ett bra tag på Prey-pengarna.
Det är ju just för att 3DR själva betalar kalaset som de kan ta sig friheten att göra det spel de själva vill utan ngt EA-monster som hänger över dem och tvingar ut grådaskiga mainstreamspel.

Medlem

"sjukt efterlängtade och nyskapande."

Om ni ska ta er tid att kommentera min text, läs den.
JAG! tycker att HL2 va/är väldigt nyskapande med sin source motor, den är inte bättre än alla andra men den är bra på sin sak. Source används bla. till läkar kirurgi program.

Crysis som jag då syftade på, har ett par väldigt coola nya effekter. Som jag hoppas på att få prova på nån gång i min livstid.

Skrivet av Forcie:

Det är ju just för att 3DR själva betalar kalaset som de kan ta sig friheten att göra det spel de själva vill utan ngt EA-monster som hänger över dem och tvingar ut grådaskiga mainstreamspel.

mmm...Istället kan de göra grafikprioriterande mainstreamspel som Duke Nukem och Prey. *duckar*

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

mmm...Istället kan de göra grafikprioriterande mainstreamspel som Duke Nukem och Prey. *duckar*

Håller med om att Prey var ganska trist efter man vant sig vid de mest syratrippade spelinslagen.
Men då får man ju också tänka på att Prey blev en kompromiss, det fick ju aldrig bli det spel som det var tänkt att bli från början (då tänker jag på det man visade 1997 nån gång där man kunde skjuta sönder all arkitektur på banan osv) utan fick bli nån slags Doom 3-klon med några få inslag från originalspelets vision. Tycker dock inte att grafiken är det man fokuserat mest på, även fast den är ganska så polerad, utan då just sagda gameplayinslag som utflippad gravitation och allmän förvirring.

Jag håller däremot inte med om att 3DR:s spel, och framför allt inte Duke Nukem-liren, skulle vara grafikprioriterande. Då det begav sig var ju Duke 3D det som stod för den gameplaymässiga innovationen med interaktivitet, semirealistiska miljöer och en huvudperson med satirisk humor etc, medan Quake stod för den grafiska innovationen och utvecklandet av solid multiplayer över TCP/IP osv.

Har dock förtroende för att DNF kommer kunna mäta sig med konkurrenterna grafiskt. Men det är ju goe gamle Duke i sin toalettsparkande och papperskorgssprängande härlighet man vill träffa igen, inte hans HDR-upplysta cigarr.

Medlem

Vadå "orka bry sig om det här spelet" osv. Vad är belastningen? För övrigt så tycker jag att det ska bli kul att se vad 3D Realms åstakommit, då jag gillade Duke 3D och dess föregångare grymt mycket

Medlem

jag tycker 3D Realms är lögnare hela bunten, de vill kanske skapa en stor hype kring denna spel .... det måste finnas en bra anleddning att de gör på detta konstiga sätt.

Medlem
Skrivet av Bonik:

jag tycker 3D Realms är lögnare hela bunten, de vill kanske skapa en stor hype kring denna spel .... det måste finnas en bra anleddning att de gör på detta konstiga sätt.

Det är ju just skapa hype som de _inte_ vill för tillfället, annars skulle de inte haft en mediablackout. Det är meningen att det skall börja promotas och ypas när det är på väg att gå guld.
Men pga det stora trycket från folk som vill ha spelet så blir varje liten grej med någon som helst anknytning till spelet en "stor nyhet" och man gör en höna av en fjäder.

Märk väl att det är ShackNews som drar slutsatser då de har fått reda på att några anställda slutat på företaget. Samtidigt har de ingen som helst övrig koll på vilka som nyanställts osv. Vilka är det som är lögnare egentligen?

Medlem

Hur kan något som inte har ett release datum bli försenat?


signatur

Jäh..

Inaktiv

3DRealms: IT´s DONE!
3DRealms: DNF Has Gone Gold!

btw... de som inte förstått det än att nuvarande versionen påbörjades i mitten av 2002. inte 1997.

och denna mediablackout är bara bra.
Det är just det som håller spelet vid liv. och all denna uppståndelse om waporware är bara skitsnack.

spelet kommer att komma "WID".


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

hur kan man försena ett spel som inte har ett datum?

Håller helt med.

Hörde ni förresten att tidsresor blivit ytterligare försenat. Synd.


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Medlem

Nog för att man har väntat länge och fortsätter vänta men om man ska vara ärlig så hade ett besked låtandes "Nu kommer det, eller iaf den 42/11'06.. Då står det på hyllorna och väntar på er" chockat mig mer.. Oh well, det dyker väl upp vid nästa gång Jesus återuppstår eller nåt!


signatur

Äh! Vänta å se!

Status:

Spelets nuvarande storlek är på ca 8-9Gb.
Dom ska hyra samma gubbe som gjorde rösten till duke från duke3d.
Dom ska göra spelet till det mest interaktiva spelet som någonsin gjorts. Som GB själv sa "If you can't use it, You can blow it up"
6 månader innan guld status ska dom släppa den första bilden/filmen/info om spelet.
Spelet bygger på en helt omskriven unreal 2.5 motor.

Snacka inte skit om hur långtid det tar att tillverka spelet... Ett spel i dagsläget tar från 3-5 år att tillverka.. Tänk på det snart är 3-4 år sedan dom började om projektet samt att dom är ett crew på 30 pers eller något jämnfört med något spel ea skulle tillverka där det sitter 300 pers å jobbar med spelet som enligt mig blir total flopp

Gör som jag.. Spela något annat och vänta tills du får spela spelet, se bilder/filmer å avgör då.

Att avgöra att något är dåligt i förväg är som att inte äta maten i skolmatsalen när du va 14 för att du tror den är skit. Vänta tills det kommer, Testa å avgör om det va bra eller inte.

- Always bet on duke.

12
Skriv svar