Ny Red Steel-trailer

Robot
Medlem
Ny Red Steel-trailer

uuhh... den här trailern lider av samma brister som den förra. Kunde de inte skippat killen i fåtöljen?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Nej bra att de visar killen i fotöljen då man ser hur kasst det här verkar funka hahaha. Markören verkar gå konstigt och inte alls följa rörelser i realtid utan de har tydligen nån punktförflyttning med rörelseutjämning eller hur man nu ska kalla det. Gyron i kontrollen är alltså inte alls så exakt som jag iaf trodde den skulle bli. Fortfarande mus och tangentbord som geler för FPS grenen.

I rummet med akvariet där han kör i slowmotion ser man det tydligast. Han skulle aldrig kunna träffa gubbarna om han inte låste på de i slowmotion då gisslan skulle dött direkt :D.

Se också när han laddar om eller öppnar dörrar :D. Alltså hur kul är det att vifta så där när man kan trycka på en knapp istället? :D. Trycker man på knappar då förlorar kontrollen sin funktion = ingen vidare revolution.

Wii skulle bli min första konsol sedan C64-tiden och man kanske köper det men inte till såna här spel iaf. Tycker redan synd om alla som ska sitta i soffan och vifta med skitet i frustration då man kämpar med styrningen och inte själva spelet :D.

Wii är just nu alldelles överhyppad och många lär bli besvikna då de tror att Wii är nåt helt nytt och unikt vilket inte alls verkar vara fallet.

Skrivet av ArtMan:

Djupsinnig analys från bortom de gamles horisont

Ha, det måste vara världens bästa och djupaste analys. Jag antar att alla rapporter ifrån speltestare som påstår att kontrollen är otroligt precis plötsligt blivit falska, för att en trailer visar det

Allvarligt, du tror väl inte att de filmat det i realtid? Självklart är sekvensen ihopkomponerad av seperat media och en skådespelare. Siktet på skärmen är alltså ditlagt i efterhand, inte i realtid. Sekvensen i akvarierummet visar bara funktionen som gör att man kan sikta in sig på vissa kritiska punkter för att desarmera eller döda fienderna med säkerhet, istället för att bara panga på som vanligt. En onödig funktion kanske då det med smart speldesign skulle funka i realtid, men det har inget att göra med precisionen. För övrigt, ifall precisionen nu är så mycket bättre med en mus borde man väl enkelt kunna dra fram sin ljuddämpade pistol i Hitman-spelen och döda två vakter utan att någon hinner skjuta?

Vad mumlar du sen på om, med det där att öppna dörrar? "Trycker man på knappar då förlorar kontrollen sin funktion = ingen vidare revolution." Va? Jag förstår inte vad du menar, men jag gissar på att du tycker det verkar som att utvecklarna tvingar sig till att använda rörelser istället för gamla hederliga knapptryckningar, något som jag själv håller med om då det lätt kommer att bli tjatigt ifall man måste upprepa en sekvens många gånger. Men det säger återigen inget om Wii och dess kontroll, utan bara om speldesignen.

Sedan kan ju styrningen bli kass ändå i Red Steel, Wiis kontroll kanske inte ens funkar något bra för FPS, men hur stor skillnad är det egentligen mellan att vifta lite med en mus på en plan yta och en fjärrkontroll i luften eller i knät? Bara en tanke.

Men, för att kommentera filmen lite själv då tycker jag det är kul att vi äntligen får en trailer som mer visar upp spelet. Svärdsfighten i slutet är antagligen mycket närmre hur spelet kommer att bli än den Kill Bill-liknande fight vi fick i E3-trailern. Inte fick vi nu heller se någon överdrivet livstrogen AI. Det verkar som att Ubisoft försöker trissa ner förväntningarna för att motsvara verkligheten ju närmre release vi kommer

Edit: sedan tror jag förstås inte att Red Steel kommer att bli någon superhöjdare heller, utan ett kanske hyfsat bra FPS på sin höjd. 7/10 ungefär. Men alltför dålig kritik måste man ju bekämpa

Medlem

Hehe har inte läst några rapporter från testare utan komenterar bara det jag ser i denna film. Självklart menade jag inte att killens röreser är direkt synkade med spelrörelserna utan att gyron inte följer handrörelsena i spelet. Då hade vi fått se mindre rörelser innan man börjar skjuta och mer skakig hand. Nu verkar det som om gyrot har nån antiskaksystem inlagd eller nåt som tex musacceleration i spel för att få mer flytt i musrörelserna ;).

Medlem

Kan inte ens tanka filmen, FZ frågar efter lösen

Skrivet av ArtMan:

Hehe har inte läst några rapporter från testare utan komenterar bara det jag ser i denna film. Självklart menade jag inte att killens röreser är direkt synkade med spelrörelserna utan att gyron inte följer handrörelsena i spelet. Då hade vi fått se mindre rörelser innan man börjar skjuta och mer skakig hand. Nu verkar det som om gyrot har nån antiskaksystem inlagd eller nåt som tex musacceleration i spel för att få mer flytt i musrörelserna ;).

Jaja, men tänk på att filmen är skriptad också Någon sorts antiskak låter väl inte omöjligt däremot, hoppas bara att de testar det ordentligt så att man får hyfsad kontroll ändå

Medlem

Vad klagar ni på, det ser ju skitbra ut. Precis som jag hade tänkt mig.

1
Skriv svar