Just Cause-demon släppt

Medlem

kassa kontroller. betydligt bättre på xb0x


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem

Någon sa bästa gta-kopian som gjort hitills... Mafia då? Den slår ju detta och gta med hästlängder.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Någon sa bästa gta-kopian som gjort hitills... Mafia då? Den slår ju detta och gta med hästlängder.

Det är sant.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Metric:

Jag tycker utan tvekan att Vice City var det bästa GTA-spelet. GTA 3 kommer på en andra plats för mig och GTA 1 & 2 kommer sen..

Håller fullständigt med om detta!

Sen ligger det en del i vad slartibartfast säger om det eviga tjatet om <insertgamename> klon så fort något kommer

Samma här. Spelade färdigt spelet, men hade aldrig riktigt roligt. Storyn var rätt svag och bandesignen var inte alls något att hänga i granen.

Vore trevligt om man fick igång just cause...

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Fargo:

Någon sa bästa gta-kopian som gjort hitills... Mafia då? Den slår ju detta och gta med hästlängder.

Det är sant.

Ovanstående inlägg är falskt.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Goofy:

Trodde känslan skulle vara i likhet med GTA SA, men va fel man hade...

Om du har Operation Flashpoint i tankarna när du sätter dig och spelar Quake4 så kanske det inte är så konstigt att du blir förvånad.

Det här är ingen GTA-klon, det är ett fritt actionspel.
Någon som kommer ihåg begreppet doom clone? Per definition (den definition söm nämns på wikipedia) är till och med ET:QW en "doom clone". Jag behöver knappast förklara hur mycket doom-klonen QW skiljer sig från det uråldriga genredefinierande spelet.

Är det inte dags att vi droppar löjligheterna och slutar förvänta oss GTA så fort som man kan hoppa in i ett fordon och free-roama? Frihet, öppna världar och möjligheten att använda allt som finns i spelvärlden är framtidens stora spelkoncept. Detta betyder dock inte att man bör fövänta sig att alla spel skall vara GTA.

Spelkänslan i JC är inte som spelkänslan i GTA. Den ligger på ett helt annat plan, och på vissa punkter så bleknar San Andreas totalt i jämförelse.

Just cause är för mig en ren GTA klon i varje fall, tror knappast att detta lir skulle sett dagens ljus om inte GTA liren skapats.

Jag vet inte vad ET:QW är för något, men om det är ett FPS av något slag så är det en Doom klon i mina ögon och detta är inte något negativt, det är ju bara ett sätt att identifiera spel på...

Skulle jag beskriva Just Cause för en polare så skulle jag definitivt beskriva det som en GTA kopia.

Skulle jag beskriva t.ex Prey för en polare så skulle jag kalla det ett DOOM liknande lir.

Liknelser hjälper en att snabbt identifiera vilken typ av spel det rör sig om.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Ja, men att kalla det "klon" och bli besviken när det inte är en ren klon är ju ganska lågt...
Jag tycker demot var roligt, men om man tror att man spelar GTA när man lirar JC så förstår jag att man blir missnöjd. Efter tio timmar i JC tror jag dock att man kommer bli besviken på GTA för att man inte kan byta bil i farten, enkelt ta sig upp på höga byggnader eller behålla ett högt tempo genom ett helt uppdrag.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Fargo:

Någon sa bästa gta-kopian som gjort hitills... Mafia då? Den slår ju detta och gta med hästlängder.

Det är sant.

Ovanstående inlägg är falskt.

För det första, väldigt snygg dubbelpost. För det andra kan du förklara varför du tycker så?

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta, blandning av Boiling point och serious sam kanske? ;D

Medlem

jag tankar i full hastighet alltid...har 0.5mbps ^^


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Inaktiv
Skrivet av FilureN:

jag tankar i full hastighet alltid...har 0.5mbps ^^

Haha! Inte så lustigt då

Demot funkade dock inte att starta för mig, nåt fel med exefilen står de.
El matador gick inte heller o starta.

Medlem

Man får väll hoppas dom gjör en bättre version till pc som inte är så konsol baserad i styrning och strider var väll halv kul när man inte fokuserade sig på alla buggar och att motståndarna är inställda på very easy :S

Medlem

Spelet har ju gått guld, så jag tror inte så hemskt mycket kommer att förändras. Möjligen med en patch då. En mycket stor patch.

Medlem

Efter att ha spelat lite till vill jag ändra mitt omdöme... detta kommer bli ett kanonspel men många flabb. Riktigt kul om man kan leva utan fysik i ett spel...

Skrivet av Crenshaw:

Ovanstående är falskt...

Två mot en liksom, maffia äger!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

FML
Medlem

Jag tycker spelet påminner mycket av Total Overdose, som i sin tur påminner om GTA.
Tycker att det var häftiga stunts, men att landa på en bil utan att använda fallskärm från 1000 m är inte alla som kan. Hoppas det finns en bra story i spelet nu bara, för om spelet lever på att göra häftiga stunts så lukta det flopp.

Medlem

ni som inte får det att fungera, JC filen som man kunde ladda ner ifrån Gamespot var bara på 360mb, på många andra sidor var den på 550mb. Verkar konstigt, så hitta den större filen och tanka den.


signatur
Medlem

Ni som hade problem att få igång spelet, har ni lyckats ännu? isf hur?
Det krashar så fort jag bara startar spelet, det börjar inte ens ladda utan direkt till "Unhandled exception" :@

*edit*
Thinner, ifall man har den 550Mb stora filen?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Efter att ha spelat lite till vill jag ändra mitt omdöme... detta kommer bli ett kanonspel men många flabb. Riktigt kul om man kan leva utan fysik i ett spel...

Skrivet av Crenshaw:

Ovanstående är falskt...

Två mot en liksom, maffia äger!

Spelet var ok, när man sprang runt o skjöt osv var helt ok! Jag gillade bara inte riktigt körningskänslan, den kändes så konstig bara, och jag gillade inte hur kameran var så otroligt statisk. Men vi får väl se hur den fullständiga produkten ser ut. Men bästa "GTA-Klonen" någonsin förblir i mina ögon, Mafia.

Medlem

Har inte hittat nåt sätt att få det att fungera än..

Medlem
Skrivet av Fargo:

För det första, väldigt snygg dubbelpost.

Tackar, jag är mycket stolt.

Jag gillade det helt enkelt inte, det jag störde mig mest på var väl rekylen och styrningen. Jag älskar GTA och Mafia är bara en GTA-klon i mina ögon, väldigt välgjord, visst, men Vice City klår det lätt.

Edit:

Skrivet av CastorFiber:

Två mot en liksom, maffia äger!

Nja, enligt speldatabasen är det 38 mot 30, så GTA3 äger.

Medlem

Finns det nått officiellt forum man kan fråga på, för jag, liksom många andra, har inte ens fått igång det ännu.

Det bara dyker direkt efter att ha laddat nån millimeter på första loadingskärmen, helt utan varningsmeddelande.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av Fargo:

För det första, väldigt snygg dubbelpost.

Tackar, jag är mycket stolt.

Jag gillade det helt enkelt inte, det jag störde mig mest på var väl rekylen och styrningen. Jag älskar GTA och Mafia är bara en GTA-klon i mina ögon, väldigt välgjord, visst, men Vice City klår det lätt.

Edit:

Skrivet av CastorFiber:

Två mot en liksom, maffia äger!

Nja, enligt speldatabasen är det 38 mot 30, så GTA3 äger.

Alla som har spelat gta har inte ens kört mafia, men det är ju deras förlust. Så du gillar rekylen i gta? Jag visste inte ens att det var nån rekyl i gta, om så så är det väldigt, väldigt liten rekyl. Mafia är lite mer realistiskt med sin rekyl, och det är mer realism i Mafia över huvudtaget. Men det handlar ju om en smaksak som sagt. Sen fick Mafia bättre betyg än Gta vice city i pc gamer

Medlem

Jag gillar både mafia och gta. Mafia är bra på sitt vis och hade otroligt bra story och känsla. Gillade Gunfights mkt bättre i mafia. Att Mafia "bara är en gta klon" är ett fånigt jävla påstående... Half-life är ju bara en quake klon!!!! snark..

Just Cause gör så många grejjor fel som enkelt skulle kunna vara rätt, och då skulle det vara ett bra spel..


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Tyckte det kändes alldeles för mkt konsol över det hela, vilket inte behöver vara en negativ sak.. Men här var det. Autoaim hör inte hemma på pc! :\ Det visuella var vackert för ögonen men fysiken?... Väntade mig ett bättre Boiling Point men ack. Synd.

Offtopic: GTA vs Mafia är väl att ta i? Mafia var väldigt linjärt och förutom huvudstoryn (som var underbar) fanns det inte mkt att göra.. Till skillnad från GTA-serien. Helt två skilda lir imo.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Edit:

Skrivet av CastorFiber:

Två mot en liksom, maffia äger!

Nja, enligt speldatabasen är det 38 mot 30, så GTA3 äger.

Jag har inte ens kollat speldatabasen... jag vet inte vad det finns för info där och det är ju ganska liten idé att käbbla kring huruvida Maffia suger eller rockar men om du inte testat det så rekommenderar jag det hårt, det blir bättre och bättre genom spelets gång. Säkert nice price nu också.

Come over to the dark side.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Alla som har spelat gta har inte ens kört mafia, men det är ju deras förlust. Så du gillar rekylen i gta? Jag visste inte ens att det var nån rekyl i gta, om så så är det väldigt, väldigt liten rekyl. Mafia är lite mer realistiskt med sin rekyl, och det är mer realism i Mafia över huvudtaget. Men det handlar ju om en smaksak som sagt. Sen fick Mafia bättre betyg än Gta vice city i pc gamer

Precis, deras förlust.

Rekyl finns det väl, Rocket launcher har väl det om jag inte minns fel. När man siktar så finns det också rekyl, fast det kan väl du som inte har kört spelen veta.

Och visst fick det bättre betyg, men GTA är mycket populärare.

Skrivet av mullins:

Offtopic: GTA vs Mafia är väl att ta i? Mafia var väldigt linjärt och förutom huvudstoryn (som var underbar) fanns det inte mkt att göra.. Till skillnad från GTA-serien. Helt två skilda lir imo.

Speldesignen skiljer sig något mellan liren, men båda är 3rd person med bilar, så det är ingen större skillnad.

Skrivet av CastorFiber:

Come over to the dark side.

Kan inte, grafiken är för gammal.

Inaktiv

vilket skit!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Speldesignen skiljer sig något mellan liren, men båda är 3rd person med bilar, så det är ingen större skillnad.

Du glömde nog en smiley efter den knasbolle-kommentaren.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem
Skrivet av Resident Emil:
Skrivet av Crenshaw:

Speldesignen skiljer sig något mellan liren, men båda är 3rd person med bilar, så det är ingen större skillnad.

Du glömde nog en smiley efter den knasbolle-kommentaren.

Det är nog bäst du anmäler mig.

Medlem

Crenshaw vad fan snackar du om? försvarar du gta eller nått?

"Speldesignen skiljer sig något mellan liren, men båda är 3rd person med bilar, så det är ingen större skillnad."

Vilket bullshit, bara för att man kan använda vapen och fordon i båda spelen innebär det inte att det är någon klon eller något... Jagmenar dom utspelar sig inte ens i samma tidsålder och har lång ifrån samma handling, om jag fick säga min åsikt om Mafia så är det ett mycket bra och välgjort spel, nästan så att man vågar säga ett mycket skönt "30-talsGTA" fast mer välgjort...

någon?

Btw, så fort jag påpekade att detdär andra spelet verkade som en s.t.a.l.k.e.r klon så blev det ett jävla liv...

Nu ska jag sövva godnatt.

Ps. Agn Just Cause tycker jag att det sög, alldeles för slarvigt gjort. Styrningen och fysiken var "f***ed up". Animationerna var fula och stela, vapen och skjuta delen var riktigt sorglig, många buggar och dåligt optimerat, ingen känsla i bilkörningen och det känndes bara löjligt många gånger, stod lixom och tog imot 2000 skott och jag dog inte... Konsol versionen verkar vara mycket bättre, just så som Brothers in arms var, och som Ghost Recon 3 var... nää stor besvikelse på det svenska ihoptafflade spelet.

Try harder Avalanche...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skriv svar