A history of the Amiga #3

Medlem
A history of the Amiga #3

Dags för lite mer läsning, del 3 om Amigans historia finns ute på the internets. För er som missat, Del 1 och Del 2.

http://arstechnica.com/articles/culture/a-history-of-the-amig...

Jag skulle också vilja tipsa om en bok som jag fick låna av min pappas arbetskamrat. Boken heter High Score! och kan bäst förklaras med "the illustrated history of electronic games" som det står på framsidan. Boken innehåller spelhistorians början till nu, Amigan står med också på ett par sidor och hela boken är på 328 sidor. Den är lite till åldern nu men det finns en second edition: "The book also has a second edition, published in December 2003, which features a brief history on Japanese and English video game companies." First edition, som jag har, är från 2002, skriven av Rusel Demaria och Johnny L Wilsson. Den är riktigt bra, tyvärr så verkar den endast gå att få importerad från USA för en dyr summa, men har du lite pengar över och har lust för lite spelhistoria så är det ett bra köp. (notera: boken är på engelska)

Idag ska jag iväg till Dalarna med familjen och är borta till söndag kväll, så inga nya blogginlägg till på måndag. Ses då!

#blogg

Medlem
A history of the Amiga #3

Jepp, jag har också den gamla versionen av "High Score". Irriterande mig faktiskt lite på att den var så USA-fokuserad, men annars mycket trevlig att bläddra i. Av mina dataspelsböcker är det nog min favorit (har även "1000 Game Heroes" och "Power Up - How Japanese Video Games Gave the World an Extra Life").

Den är inte omöjlig att få tag på i Sverige, dock. Jag har sett den på Akademibokhandeln i Stockholm, så den borde finnas på fler ställen.

1
Skriv svar