En svensk i Tyskland

Antikvitet
En svensk i Tyskland

Det har varit bloggfattigt - jag vet. Det är förstås inte bra alls, inte bra alls.

Efter att budgeten för 2008 till slut är klar (nu ska den bara godkännas, sen har jag min tjänste-Porsche som i en liten ask!) kan vi blicka framåt. I morgon bitti, tidigt som utav helvete, åker jag till Arlanda för ett raskt flyg till Berlin. Snabbtåg från flygplatsen till Berlin Hauptbahnhof (jag gillar det ordet men kommer aldrig kunna stava det) och därefter tåg till Leipzig, eller någonstans i närheten. Vårt hotell ligger i Merseburg, ett par mil från mässan.

Att få hotellrum i Leipzig var helt kört. Varenda hotellrum inom en radie av 10 kilometer var bokat, sa vår reseagent. Tur att vi hittade något i alla fall - jag hoppas verkligen de har internetanslutning som fungerar. Det verkar bara vara i Sverige som man kan lita på att sånt fungerar.

Våra tappra redaktörer sitter och väntar på Arlanda nu, om en kvart kliver de på sitt plan. Du kan redan följa dem på resan på GCLive.se.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skribent
En svensk i Tyskland

Akta er för surkålen och läderbyxorna!

Inaktiv

Lycka till! Var själv i Tyskland för några veckor sedan, finns inget brunare land än Tyskland.

1
Skriv svar