Die by the Sword

Medlem
Die by the Sword

Kom inte på någon bra översättning så det fick bli på engelska. #Die by the Sword kom ut 1998 och skapades av företaget #Treyarch som senare blev uppköpta av #Activision 2001.

Visst hade man spelat riddar spel tidigare men detta var riktigt annorlunda när man rörde musen så svingade karaktären svärdet till rörelsen, och det kunde ge riktigt intressanta svärdsfighter. Dock fungerade inte detta så jättebra som det var tänkt men det var fortfarande roligt att hugga ner sina fiender. Man kunde t.ex ta upp andra vapen och testa och svinga med dem, man kunde även ta upp fiendens avhuggna kroppsdelar och svinga runt och slå folk med.

en anna sak som gjorde spelet roligt var när karaktären sa olika saker när han blev träffad och kunde skapa roliga scenarion t.ex när man blev inslagen i en vägg av en fet ogre och riddaren säger "It's that all you got!" när man är så gott som död. Eller när man blir slagen av en Cobolt (ett litet monster) "You fight like a bloody Cobolt!" så ibland kunde hans ut tal blir riktigt riktigt fel.

If you live by the sword, you die by the sword!

#blogg

Inaktiv
Die by the Sword

Har så bra minnen utav det där spelet! Måste vara ett av de roligaste spelen som finns! Fick lite Holy Grail vibbar av spelet.
Om någon vet vart man kan köpa spelet, snälla PMa mig!

Medlem

Detta spel värmer mitt hjärta, hade jag varit fast på en öde ö behövde jag bara en Dator, ett super batteri och Die by the sword!

Medlem

Die By the Sword var grymt kul i multiplayer.

Vi brukade köra typ 2 ogres mot 2-4 kobolds på en bana där man kunde knocka varandra ner för kanten till taggar. Skit kul att vara en kobold och studsa runt för att inte bli träffad, då ett slag gjorde så man flög över hela rummet.

Borde göras ett nytt Die by the Sword till Wii, skulle vara guld


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hände att jag skrattade jag så jag grät en skvätt när jag spelade det. Inte bara de roliga kommentarerna utan även hur roligt det kunde se ut när man sprang runt och svingade svärdet(avhuggna armar, ben) hejdlöst


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Blev alltid lika frustrerad då svärdet hamna upp och ner mitt i ens frenetiska bärsärkargång och man skratta så man nästan grät av komiken och frustrationen. Men ack så många roliga timmar man haft med detta spel.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Gillade ni det där så kan det vara värt att testa Sword of Darkness, bygger på samma princip men bättre

Varför görs inga sånna spel idag?


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar