EA antyder att Wii blir ny lågpriskonsol

Inaktiv

en konsoll som inte kostar 4000:- är nextgen bara det..

Medlem
Skrivet av Kloker:

Wii. Den enda nextgen konsollen:)

synd att den inte är så vidare nexgen bara
bortsett från kontrollerna

Medlem
Skrivet av teX:

Hittar jag en kommer jag iaf att köpa den för $170. Min första konsoll sedan Atari 2600.

PS. Kan man få den i svart så den matchar TVn?

På Hype.se har de en drös bilder på Wii, bara se och njuta. En mängd olika färger och, som sagts, den klart snyggaste konsollen denna generation.

Länk till Hypes bildgalleri

Wii får gärna kosta 2500 för mig, jag ska bara ha en!


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av sebrock:
Skrivet av Kloker:

Wii. Den enda nextgen konsollen:)

synd att den inte är så vidare nexgen bara
bortsett från kontrollerna

Så next gen är bara snyggare grafik? Känns inte så next gen för mig, utan bara som e-peen förlängare.

Wii försöker ju iallafll göra något annorlunda vilket måste vara det som är "next generation"


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av sebrock:

synd att den inte är så vidare nexgen bara
bortsett från kontrollerna

PS3 och X360 är samma generation som DC, xbox, ps2, och GC men med snyggare grafik.

Medlem

Ja kudos åt Wii som försökaer skapa lite spelglädje igen, om jag vill panga med mus och tangentbord så finns det inget spel som har toppat Q3 än så något annat än grafik får dom komma med innan dom kan kalla sig next-gen.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av snyft:
Skrivet av mirlamoooo:

Asså! även ifall detta inte stämmer helt så blir det nog billigt(iaf billigare än ps3..). Diggar Nintendo starkt, typiska japaner!
De är finurliga! Ifall priset som sägs här stämmer så kommer man skaffa sej en helt klart! Kommer nog endå göra de men endå!
tror detta kommer spela rätt stor roll i försäljningen, tänk en unge som tjatar på sina föreldrar om en ny konsol , tror inte direkt de väljer ps3...
Och man drar sej nog en del för att köpa ps3
tycker iaf det är Kanoners Nintendo!

Sen att sony är japanskt är ju en annan femma...
Vet inte om du syftar på att det är japanskt att saker är billiga? Isåfall är du på helt fel spår.

Asså de ja menar är att Sony har blivit lite "amerikanskt" , ren muskelkraft..
medans nintendo är lite mer japanska av sej.
De har inte de starkaste å bästa maskinerna men de är finurliga och gör saker som gör att det blir jäklar roligt att spela
Två exempel:
DS och PSP - PSP tar ds grafikmässigt å så, men DS är finurligt med sin touchscreen.
Ungefär samma sak nu - Ps3 kommer ju ta Wii grafikmässigt å sånt, men Wii har sin fjärrkontroll
Sen vet jag att Sony är japanskt och ja tycker att de gjort riktit bra ifrån sej me ps3, förutom priset kanske...

Medlem
Skrivet av sebrock:
Skrivet av Kloker:

Wii. Den enda nextgen konsollen:)

synd att den inte är så vidare nexgen bara
bortsett från kontrollerna

Så du tycker att snyggare grafik är nextgen:P? Samma generation som psx, ps3, xbox, xbox 360, dc osv osv. Jag ser iaf nextgen som ett nytt sett att spela, och det har ju wii. sen som du sa är bara kontrollerna nextgen på wii kontrollerna gör ju hela konsollen!!

Medlem

Vem vet, Wii-moten kanske slår ut mus och tangentbord i fps-träsket?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Vem vet, Wii-moten kanske slår ut mus och tangentbord i fps-träsket?

risken finns väl..

Medlem
Skrivet av teX:

PS. Kan man få den i svart så den matchar TVn?

Senaste snacket går att den kommer att släppas i Vitt och Svart

Flakmonkey
Skrivet av misaer:
Skrivet av Dumlen:

Vem vet, Wii-moten kanske slår ut mus och tangentbord i fps-träsket?

risken finns väl..

Finns ju en risk att den inte blir lika fantastisk och revolutionerande som många tror också

Finns även en risk att både PS3 och Wii flopper totalt, och att M$ får monopol på spelplattformstillverkning med vista och 360.

Dock är nog den risken ganska liten, och jag tänker använda ett par tusenlappar av min deg till att motverka den.

Inaktiv

Wii är det självklara valet !

Medlem

Jag tror och hoppas på 199$ inklusive en nunchaka

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av misaer:
Skrivet av Dumlen:

Vem vet, Wii-moten kanske slår ut mus och tangentbord i fps-träsket?

risken finns väl..

Finns ju en risk att den inte blir lika fantastisk och revolutionerande som många tror också

Det låter ju dessutom mer troligt än att den slår ut någon mus eller tangentbord i FPS.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Flakmonkey
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av misaer:
Skrivet av Dumlen:

Vem vet, Wii-moten kanske slår ut mus och tangentbord i fps-träsket?

risken finns väl..

Finns ju en risk att den inte blir lika fantastisk och revolutionerande som många tror också

Det låter ju dessutom mer troligt än att den slår ut någon mus eller tangentbord i FPS.

Tycker det jag också... det är sanslösa krav på den nu och månag tycks tro att alla spel blir roliga bara för att det är en speciell handkontroll... hoppas att inte många tror det... jag menar alla FPS blev inte bra för att man kunde styra med tangentbord och mus... och alla bilspel blir inte bra bara för att man har ratt och pedaler...

Inaktiv
Medlem

Gamecube kostade bara 995 kr efter ett tag, och ny pris strax över 1000. Så det skulle inte vara konstigt om Wii kommer att vara billig. Nintendo ftw


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

GO NINTENDO! ITS YO BIRTHDAY! WE GON PARTY LIKE ITS YO BIRTHDAY! GO GO!

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Vem vet, Wii-moten kanske slår ut mus och tangentbord i fps-träsket?

Jag det vore nåt kanske. Mus + tangetnbord är så jävla gammalt nu. FPS-genren behöver dammas av ordentligt.


signatur

yolo

Medlem

hmm...jaha och sen då...då ska väl spelen kosta 800 kr

12
Skriv svar