Vad fan hände med LucasArts?

Skribent
Vad fan hände med LucasArts?

Tidigare idag satt jag och funderade varför det inte kommer några ordentliga spel från LucasArts nuförtiden. Spelen som lanseras är ofta inte så spännande, och det är år och dagar sedan ett riktigt underhållande Star Wars-baserat pc-spel dök upp. Republic Commando och Star Wars: Empire at War var helt okej men saknade den där känslan från t ex KOTOR och de tidigare X-wing- och TIE-fighter-spelen.

Jag surfade igenom LucasArts hemsida och lyckades lokalisera forumet. Jag upptäckte att mängder av gamla och trogna fans skriker och ber om ett nytt pc-spel baserat på Stjärnornas Krig. I det finstilta kunde jag senare läsa att LucasArts inte läser inläggen på sitt eget forum! Vad är det för jävla sätt egentligen?

LucasArts har verkligen sjunkit i mina ögon, och är fan i mig värre än Electronic Arts idag. EA släpper åtminstone spel till pc, även om de har sina brister.

LucasArts skulle må bra av lite bombardemang från en hop stjärnkryssare i omloppsbana och att Jim Wards fick kicken!

Varför kan inte alla vara som Oleg Maddox?

#blogg

Medlem
Vad fan hände med LucasArts?

Jag är mest sur på att LucasArts helt har lagt av med äventyrsspel (något som de gått ut och sagt själva). Gillar du KOTOR så borde du spana in #Mass Effect som också görs av Bioware.

Medlem

Ett spel som verkar bli rätt grymt nu från Lucas Art är ju Star Wars Unleashed. Hoppas at de kan göra ett riktigt grymt Jedi action lir av det med episk känsla.
Trailern där vaders hemliga lärling drar ner en Stardestroyer från skyn fick härliga rysningar att uppstå längs ryggraden, den känslan hopas jag att de kan hålla genom hela spelet.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

1
Skriv svar