Uppdatering till CS: Source på gång

Medlem

Nej nej inte alls jag lirar hellre css men spelet hade ju varit bättre än bäst med exakta hitboxar

Medlem

Hmm, vad skriver man i consolen för att se hitboxarna?
Och vad är det för video ni talar om?

Medlem

Hade för mig att det är sv_cheats 1 cl_showhitboxes 1 men problemet är att man bara ser den på sig själv och inte på andra då. Kommer inte ihåg hur man får den på andra, jag tog mina bilder från spec. Nått som skulle vara kul att se är hur de ser ut på en fullpackad 32 players server på t.ex tickrate 66 för jag brukar lira på sweswat och där blir händer det att man dör konstigt ibland.

Skägg.
10 Chambers

Jag trodde alla seriösa cs-lirare höll kvar i 1.6?


signatur
Inaktiv
Skrivet av BlackBurn:

....de ser ut på en fullpackad 32 players server på t.ex tickrate 66 för jag brukar lira på sweswat och där blir händer det att man dör konstigt ibland.

Tjenare Blackburn & alla andra!

Tickrate ja, detta oändliga fenomen som Valve har berikat vår värld med! Tickraten beror på en väldig massa olika saker, bla serverns HW, bandbredd men även på din klients prestanda avseende HW och tex bandbredd.

Får ni kass tickrate på en server? testa att sänka era graffeinställningar till ett minimum så ska ni få se hur den genast piper upp till önksat värde!

Visst fan hänger det på serverns förmåga att prestera, det är det inget snack om men att man blir nitad på konstiga ställlen, ex efter det att man gått bakom en vägg och skottet inte kom genom väggen/dörren det beror på hur hitboxarna hanteras nätmässigt i CSS.

Kolla in denna länken för vad Valve säger om detta: http://www.rage3d.com/board/archive/index.php?t-33820957.html

Ses

/Micke

12
Skriv svar