En trio bilder från Europa Universalis 3

Robot
Medlem
En trio bilder från Europa Universalis 3

Mumma! Det vattnas verkligen i munnen

Medlem

Visst gör det det, även om jag är lite konservativ och därmed skeptisk till användandet utav 3D-karta. Men med det säger jag inte att jag inte är ivrig att få sätta tänderna i det.

Kan knappt bärga mig! Har sällan blivit missnöjd med paradox spel, känner för att tåga över bält med 10000 man nu :P8)


signatur
Medlem

Hoppas att de gör någonting åt inlärningskurvan bara.
Jag älskar strategi- och managementspel men har alltid funnit EU omständigt att ta till sig (frasen kan med fördel tolkas fritt ).


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

ställer mig i rumet som heter:

Varför tror utvecklare att spel blir bättre så fort 3d grafik kommmer in i bilden?

är personligen mycket trött på att alla bajsarner 2d och kör 3d.
kolla text EU2 eller HoI serien, de är i 2d, funkar det? JA, funkar det bra? JA, kräver det mycket av datorn? NEJ, ser det bra ut? JA.

osv.. fega rövhål som tar 3d säger jag!

btw
http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=24768

kolla vänern å vättern så jälva fult det blir!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Civilization 4 blev sjukt mycket snyggare och bättre med 3D-motor, så 3D är välkommet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Civ 4 blev ju hur dåligt som helst i 3D.
Sjukt nedköp skulle jag villja påstå. Fast de som inte har kört serien tidigare tycker ju att det är bra, så det kanske är för att nå ny marknad.

Håller helt med ismannen här, vad ska man med 3D till när alla pjäser i alla fall är markbundna? Bara ett menlöst buzzword.
Fast sjöarna kommer säkert att snyggas till, det är nog sjö under utveckling det där.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skrivet av IceMan:

ställer mig i rumet som heter:

Varför tror utvecklare att spel blir bättre så fort 3d grafik kommmer in i bilden?

är personligen mycket trött på att alla bajsarner 2d och kör 3d.
kolla text EU2 eller HoI serien, de är i 2d, funkar det? JA, funkar det bra? JA, kräver det mycket av datorn? NEJ, ser det bra ut? JA.

osv.. fega rövhål som tar 3d säger jag!

btw
http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=24768

kolla vänern å vättern så jälva fult det blir!

Måste hålla med här, jag hade faktiskt föredragit HoI 2 motorn fast modifierad för tidseran såklart :)!


signatur
Medlem

Är benägen att ha överseende med den klumpiga 3D-grafiken (suck, varför skall spel som absolut inte kräver det göras om till 3D bara för sakens skull) om de inte ger efter på några punkter vad gäller den spelmässiga detaljrikedomen vi sett i EU och EU2.

Tråkigt nog så känns det som om spel som plötsligt konverteras till 3D samtidigt också ofta dummas ned både gameplay- och interfacemässigt. Får hoppas att detta inte händer EU3.
En annan sak som jag lagt märke till är att så fort en spelserie som tidigare varit 2D blir 3D misslyckas utveckarna med att ge spelaren samma överblick som i de tidigare spelen. Ta till exempel Civ 4, där man fick kräma på rejält med upplösningen om man skulle komma i närheten av översikten man har i t.ex. Civ 2. Och jag vet att man kan zooma, men jag snackar om översikt med bibehållen detaljrikedom. Samma sak med det nya 3D-spelet i HOMM-serien, femman är det väl, där allt blir ett enda gytter om man zoomar ut för att försöka få en överblick liknande den i de tidigare spelen. Att döma av EU3-screensen verkar även detta onödigt mycket inzoomat. Varför är det då så? Finns det någon anledning, vill utvecklarna visa upp sina (ändå relativt fula) 3Dmodellerade flaggor?

Skall man ändra allt till 3D får man allt se till att man samtidigt tar spelserien framåt i utvecklingen, och inte bakåt som många nu-skall-vi-tvunget-göra-detta-i-3D-spel gör. Men jag håller ändå tummarna för EU3.

Förra gången jag kritiserade detta blev jag beskylld för att bara bry mig om grafik... det är inte det som det handlar om, det handlar om interface och spelbarhet. Och att jag föredrar välgjord 2D-grafik, såklart

1
Skriv svar