Den första koppen

Skägg.
10 Chambers
Den första koppen

I vintras hade jag tankar på att sluta helt med kaffe, och redan efter ett par dagar insåg jag att det var omöjligt. Idag, ett drygt halvår senare, dricker jag dock klart mindre java, snittet ligger på två koppar om dagen. På helgerna kanske det blir en kopp till frukost, och en eller två koppar espresso under dagen.

Den första koppen på dagen är inte längre ett måste för att slippa abstinenssmärtor i pannbenet, fast har jag inte druckit något alls börjar det gärna mola på eftermiddagen. Och dagens första klunkar är ju också de absolut godaste.

Idag är det förresten sista dagen på kneget innan fem veckors semester börjar, fyfasiken va skönt. Jag hoppas nästan att det regnar hela nästa vecka, så jag inte behöver ha dåligt samvete om det bara blir soffliggande med en sjysst film eller WoW som underhållning. Jag har ju inte spelat igenom #The Legend of Zelda: Twilight Princess ännu, det måste göras.

Sex timmar kvar!

#blogg


signatur
Medlem
Den första koppen

Hehe, jag har försökt sluta flera gånger, men det går inte. Det jobbiga nu är att om jag inte dricker kaffe på morgonen så får jag huvudvärk som sitter i hela dagen. Det hjälper inte ens om jag försöker "bota" det med en kaffe till lunch

1
Skriv svar