Datoråldern

Medlem
Datoråldern

Vi lever somsakt i Datoråldern då det mesta sköts utav datorer och liten del av människor. Vi försöker göra det så enkelt som möjligt och det gäller även skrivandet via nätet då vi har tendensen att förkorta ord iaf dom engelska allt ifrån AFK till STFUNKGBTS! även så skriver man inte HAHA eller HEHE längre utan LOL och det är just LOL som börjat smittat av sig.. När man sitter t.ex och kollar på tv och något roligt kommer upp så kan det helt automatiskt komma ut ett LOL från min mun istället för ett skratt.

Det är då man börjar tänka på om alla människor för eller senare tar och börja använda Internetspåket utanför datorn, Folk börjar göra kirurgiska ingrepp på sina ögonlock för att få högre fps så dom slipper blinka och missa så mycket som händer. Ungar på gatan som skriker LFG till Lekparken, Vuxna som pratar om hur dom var aml när dom var små och hatar dom nya konsolerna.

Allt detta är en stor överdrift och medföljer ej AAA-batterier.

[i]IM SO HAPPY! [/i]

#blogg

Inaktiv
Datoråldern

Jag satt och lyssnade på några fjortisar på bussen som snackade, och de pratade i stort sett bara i förkortningar och det mest skrömmande var att jag förstod vad de sa... Själv skriver jag sjukt kort i wow, och har börjat göra det på msn med, så folk tror jag är pissedoff.


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem

Men det är jue så, ungdommar börjar mer eller mindre tappa sitt ursprungliga språk och tar mera av engelskan och internetspråk. Det är lite skumt men så verkar det vara

1
Skriv svar