Litet Stort Äventyr 2

Medlem
Litet Stort Äventyr 2

Little Big Adventure 2 är ett spel som kom 1996 när jag fick detta spel så hade jag inga direkt stora tankar över det, men så fort man satt sig ner och började spela så kom den härliga känslan av att detta spel har något extra i sig.

Man börjar i ett semester paradis, en Planet som heter Twinsun och man har en flickvänn som är med barn och man har även en Drake med namn Dino-Fly. En storm blåser upp och det är någonting som aldrig händer på denna ö och då ska Hjälten Twinsen(Vilka namn) Se efter vad som gör att det stormar på planeten och som tur var så är han bästa kompis med en trollkarl/astronom som hjälper till och får bort dom elaka molnen och vad händer sedan jo rymdskepp från ovan kommer och laddar mitt i den lilla staden som Twinsen bor i och dom säger att dom kommer med fredliga avsikter(main screen turn on). Men det är någonting som inte stämmer i det hela så då är det dags för Twinsen att ta på sig sina trollkarls kläder och ge sig ut på en stor resa som kommer att leda till massa olika planeter.

Som titeln till spelet säger så finns det en 1:a till detta spel, Men det har jag aldrig spelat så man hade lite svårt att komma in i spelvärlden men det var iaf inget viktigt man spelade spelet som om det var den första av det och man njöt av alla roliga maniker och trolleri saker man fick tag på. Detta spel kanske inte är så mycket nu mera men då när man var mindre så var det riktigt häftigt.

#blogg

Medlem
Litet Stort Äventyr 2

Åååååååh LBA2 var ju bara såå bra... Kommer ihåg att jag impulsköpte det för att det kostade typ 69kr p.g.a trasig låda el. liknande... Hade inga förväntningar alls men femton minuter in i spelet var jag HELT fast.

LBA1 är för övrigt väldigt mycket svårare och inte alls lika roligt som tvåan

Thanks for bringing back the memories!

Medlem

Känns bra att 1:an var tråkigare än 2:an så man inte känner att man måste spela igenom det också. ^^

Så lite så, Det är ett nedrans roligt och bra spel.

Medlem

Inte för att förstöra för er men ettan var faktiskt också helt otroligt! Riktigt sköj, bra story - dock led det lite av kameran (som var låst i isometriskt perspektiv, som när man är inomhus i tvåan). Oavsett vad tycker jag att ettan är HELT essentiell för att man ska njuta till fullo av tvåan. hehe

1
Skriv svar