EA släcker gamla spelservrar
NFSU2 är väl inte så gammalt? å riktigt jävla kasst av dom imo, spelar visserligen inte nått av spelen, men drar de igång nå officiella servrar så tycker jag allt att de får hålla dom igång också, sen vette sjutton om det är nå folk som spelar domdär spelen fortfarande iof..
Dom kanske laddar inför BF2142?
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
GAMLA?
Från förra året!?
Ok, då har de erkännt klart o tydligt vad man kan räkna med i form av support från EA.
Blizzard har inte lagt ner Diablo 1s servrar ännu
Blizzard har dock än väldigt stor budget
kan ju vara att Battle.net har Diablo 1/2 + Warcraft spelen + starcraft inbakade i ett. kan inte tänka mig att det kostar dom många extra kronor om året att ha servranra igång.
Hade EA ens sneglat på uppbyggnaden för Battle.net så hade nog dom flesta spelen vart kvar där.
Så man skall alltså börja räkna med att när man betalar dyra pengar för att få spela ett spel online, så kan man fråntas den rättigheten efter bara ett år, bara för att inte tillräckligt många spelar det?
Det är ju som att ta ett lån på banken och sen säga "nej hörni banken, min investering gick inte så bra, jag tänker sluta betala tillbaka på lånet nu...".
Jag ogillar när sånt här händer. För c:a 4 år sedan spelade jag Need For Speed Porche 2000 online och hade jättekul. Sen några månader senare kunde jag inte spela online alls.
Därför gillar jag spel som använder sig av ett gemensamt nätverk som battle.net eller gamespy vilket oftast leder till att man kan spela spelet så länge inte företaget som har hand om nätverket går i konkurs.
De får fixxa så man kan få köra egna servrar i nya patchar isf.
Daxx att EA börjar skärpa sig nu.
Skulle inte förvåna mig om de släcker ner CnC Servrarna med
EA har redan stoppat C&C Servrarna men xwis har tatt över dem och supportar dem vidare
Helt klart lite trist att dom stänger ner servar för gamla spel. Jag förstår dom dock, men ändå. Jag är en sån där filur som tycker om att ta lite nostalgitrippar emellanåt. Lite Tiberian Sun osv. Skulle vara grymt trist om dom naggade på mina favospel. Då blir det hundpåse på posten...
Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.
Skandal. Alltså jag har köpt så många EA-spel genom tiderna (Need for speed osv) men det är banne mig slut med det. Värre utgivare får man leta efter. Vi pratar om spel från 2005 som fortfarande säljs, om än som reatitlar, i affärerna. Många med långsammare datorer (läs: alla som lägger ned mindre än 7000:- om året på datore...) kanske t o m väljer de äldre spelen pga bättre prestanda.
Nä det här är så dåligt att jag inte vet vad.
EA är lite som knark:
Det verkar ju så himla bra i början, men sen sitter man där i träsket utan en server.
Jag brukar faktiskt betänka företags moral innan jag köper en produkt (hur fjantigt det nu än låter).
Jag köper inte mycket från EA.
"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson