Microsoft försöker köpa bort konkurrensen

Skägg.
10 Chambers

Skulle jag be dig nämna några populära serier till Playstation skulle du säkert nämna [[Metal Gear Solid]], [[Guitar Hero]] och [[Grand Theft Auto]]. För bara något år sedan var dessa exklusiva för plattformen men med [n=20175 hjälp av] stora summor pengar försöker #Microsoft se till att trumfkorten för #Sonys konsol även går att lira på Xbox 360.

Behöver en konsol exklusiva titlar för att överleva, eller var det viktigare förr i tiden. Om inte, hur illa ute är [[Playstation 3]]?

#blogg

signatur
Medlem

- Jasså?

Skägg.
10 Chambers

Raving ramblings roho!

signatur
Medlem

dom är väl bara desperata?

Medlem
Skrivet av Nimman:

dom är väl bara desperata?

...eller smarta?

Medlem

Utan exklusiva spel är PS3an ingenting, eftersom det är den dyrare konsolen. Då har den bara bluray kvar, och jag tvekar på att det håller.

Medlem

om konsoller eller operativsystem inte har bra innehåll så förlorar dom kampen om att vara bästa konsollen, även om t.ex ps3an har superhårdvara.
Den som kan erbjuda bra, mångfäldig, innehåll vinner kampen och om något är jävligt bra och exklusivt så är det ett stort plus.

Sen köper microsoft rättare sig till sig konkurrens. Om du har följt apples och microsofts historia så vet du att 97 köpte microsoft ickeröstande aktier från företaget värde $150,000 när apple var illa ute.

signatur

Steam: wizzler

Inaktiv

Jag gillar inte plattforms exklusiva spel, tycker det bara är tråkigt om man inte kan spela ett bra spel.

Inaktiv
Skrivet av wizzler:

Sen köper microsoft rättare sig till sig konkurrens. Om du har följt apples och microsofts historia så vet du att 97 köpte microsoft ickeröstande aktier från företaget värde $150,000 när apple var illa ute.

Efter att de hade snott allt vad apple hade inför windows startskede?

Bill Gates har alltid varit en slug jävel inom affärsvärlden. Men för att lyckas som han har gjort måste man göra så.

Inaktiv

Inte 100% säker på detta, men tror att ps3:an fortfarande är den maskin som har mest planerade exclusiva titlar.

Den har förlorat en del till multiplattform, men det är inte en katastro om man hade typ 90% innan.

Man får inte glömma sony's 1/2:a hands utvecklare som enligt mig själv är dom skickligaste.

Inaktiv

En del av de serierna började på andra plattformar, så jag tycker personligen de inte "hör till " playstation.

Det är ju lite av ett dilemma för Sony. Få sålda enheter -> spelmakarna gör inte spel till den för de har ganska få möjliga köpare -> ingen köper ps3:an för det finns inga spel. Därav det där påståendet med 380 spel före mars eller vad det nu var.

Man får ta en nypa salt, Sony är inte direkt bättre än Microsoft eller ngn annan. Man gör det som behövs för att överleva, tycker inte Microsoft gör ngt konstigt. Det vore naivt att tro ngt annat.

Medlem

Bra spel gör en bra konsol, oavsett gigaflops den kan skyffla. PS2 och DS är ett bra exempel.

signatur

Patrick
Producer@DICE

1
Skriv svar