E3-mässan blir kvar, i mer intimt skick
Inte alls skönt, för min del är det lika med nedlagt nu, förut fanns det iaf chans att besöka mässan om man trixade lite, nu kommer det bara att vara elitjournalister som får komma in.
Elitjournalister som dessutom alldeles för ofta bakbinds av utgivare och utvecklare, kolla bara på super plays täckning av E3, bra reportage och alla hailade assassins creed, fick vi se ngt av de 6 spelbara minuter som fanns? NOPE!
Vilka var det som visade mest av speldemot av armed assault? inte var det ign eller gamespot iaf, papperstidningarna håller på sina artiklar och har dessutom långa pressläggningstider.
Och så komme det bli i framtidens E3, sanna mina ord, dagarna av mediefester kring alla de kommande spelen är över, nu blir speljournalister ÄNNU mer en bonde i utgivarnas marknadsföringsspel.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Och så komme det bli i framtidens E3, sanna mina ord, dagarna av mediefester kring alla de kommande spelen är över, nu blir speljournalister ÄNNU mer en bonde i utgivarnas marknadsföringsspel.
Vad menar du med "bonde i i utgivarnas marknadsföringsspel"?
- Generellt att många speltidningar inte vågar skriva något negativt, utan skriver då istället mest om det positiva om något icke relevant som någon ny teknik, som inte kommer avgöra om spelet blir bra eller ej
- Eller den typen av journalister som tror marknadsföring = fakta
Förra artikeln sa exakt samma sak, även om det bara va ett rykte. Kanske fz börjar läsa mer än bara headlinen från sidor nu
Skillnaden, som är glasklar om man tar sig förbi rubriken, är att detta är det officiella uttalandet från ESA. Anser du inte att ryktesbekräftningar är värda en nyhet?
Vad menar du med "bonde i i utgivarnas marknadsföringsspel"?
- Generellt att många speltidningar inte vågar skriva något negativt, utan skriver då istället mest om det positiva om något icke relevant som någon ny teknik, som inte kommer avgöra om spelet blir bra eller ej
- Eller den typen av journalister som tror marknadsföring = fakta
Både och i mer eller mindre större omfattning än tidigare, men skillnaden nu är att BARA elitmedia får se nyheterna och inte fans som trixat in sig och sedan filmar sånt som intresserar dem för at sen lägga upp till allmän beskådan.
Nu kommer det istället bli så at man håller på vissa grejer för att det finns en stor fanbase som är beredda att betala för det, och därmed kommer betalsiterna och tidningarna se rätt stora chanser att tjäna mer genom att sälja sånt som inte finns att tillgå längre från "gemene man".
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!