Ignition
1997 kom ett underbart litet bilspel som kallades för Ignition det skappades av ett svenskt företag Unique Development Studios (UDS) och utgivare var #Virgin, tråkigt nog gick UDS i konkurs efter ett fåtal dåliga speltitlar men Ignition var inte ett av dom.
Ignition var riktigt nyskapande när det kom, köra olika bilar på en bana som kunde göra olika specialare och man njöt av spelets härliga grafik och spelkänsla var ett spel som man kunde skratta till medans man spelade utan att man kändes sig som en massmördare erhm..
bilar som man kunde ha var allt från Polisbil till skolbuss, fanns endel bilar att välja dvs och det var bra då man kanske inte ville köra 3 olika bilar bara. Detta bilspel är nog det bästa som har kommit till PC eller det är iaf det som man har haft mest kul med. Alla banor kändes unika och det fanns alltid några genvägar som kunde ge en boost eller få ett tåg att köra rakt in i dig.
Om ni inte har spelat detta spel och vill testa eller om ni vill få lite nostalgi så är det bara att följa denna länk så kommer ni till Abandonia som ger er hela spelet av kostnad på 0kr
Jag var på en Game Developer's Evening (ett evenemang som SGA är värdar för) där en av utvecklarna av Ignition var med och föreläste. Han sa att under utvecklingen av spelet hade de problem med att folk som bara skulle testa om saker fungerade inte slutade spela. För att kontra detta la de in en textremsa som dök upp efter två minuter för att påminna utvecklaren att det var dags att återgå till jobbet. Det gav dock inte något resultat, så det slutade med att de fick göra så att skärmen blev svart efter två minuter.