Sony i bättre läge än Microsoft innan lansering

Robot
Medlem
Sony i bättre läge än Microsoft innan lansering

ändra från x-box 350 till 360 @ framsidan

tack för läsningen!


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Flakmonkey

Fixat, tackar för påpekandet ^^

Medlem

xb350 är lågbudget varianten


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bra video intervju...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Intels integrerade grafikkort riktar sig mer mot företag och mindre mot gamers så jag förstår inte varför han klagar på dom. En del bryr sig inte om man inte kan spela de senaste spelen på sin dator.

Medlem

Näe men det ligger faktiskt i nånting i det han säger, t.ex just att dem som köpt med intels intergrerade grafik kan ju inte uppgradera om dem vill heller senare utan att behöva uppgradera hela datorn. Och han menar nog mest också, från utvecklarnas synpunkt. I U.S.A så håller PC´n på dö ut mycket mer o snabbare än här i Europa, så han e väl orolig att Intel inte hjälper att få utvecklare att satsa på PC spel, och det kan jag förstå... vem vill slänga massa pengar på spel som folk inte kan lira utan att behöva uppgradera hela burken, inte alla gör det, och så dem tänker också...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

härlig snubbe och det han säger stämmer säkert.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Näe men det ligger faktiskt i nånting i det han säger, t.ex just att dem som köpt med intels intergrerade grafik kan ju inte uppgradera om dem vill heller senare utan att behöva uppgradera hela datorn. Och han menar nog mest också, från utvecklarnas synpunkt. I U.S.A så håller PC´n på dö ut mycket mer o snabbare än här i Europa, så han e väl orolig att Intel inte hjälper att få utvecklare att satsa på PC spel, och det kan jag förstå... vem vill slänga massa pengar på spel som folk inte kan lira utan att behöva uppgradera hela burken, inte alla gör det, och så dem tänker också...

Dö ut? På vilket sätt dör den ut? Den kanske inte används till spel lika mycket men den håller nog inte på att dö ut.

Flakmonkey

Han menar nog som spelplattform och det ligger nog något i det... PC syns ju allt mindre i spelbutiker, speltidningar, spelmässor, etc... dö ut kommer den nog inte göra, men vi är ju en lång väg från PC:ns glandsdagar som spelplattform

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Näe men det ligger faktiskt i nånting i det han säger, t.ex just att dem som köpt med intels intergrerade grafik kan ju inte uppgradera om dem vill heller senare utan att behöva uppgradera hela datorn. Och han menar nog mest också, från utvecklarnas synpunkt. I U.S.A så håller PC´n på dö ut mycket mer o snabbare än här i Europa, så han e väl orolig att Intel inte hjälper att få utvecklare att satsa på PC spel, och det kan jag förstå... vem vill slänga massa pengar på spel som folk inte kan lira utan att behöva uppgradera hela burken, inte alla gör det, och så dem tänker också...

Det är ju bara att köpa ett 'riktigt' grafikkort och vipps så fungerar det.

Pratar du om bärbara vore det ren idioti att tvinga på alla bärbara bra grafikkort, det skulle göra små portabla datorer mycket större, varmare och med sämre battertid. Lyckat!
Han verkar ju helt borta. Fattar inte hur insnöad man kan bli. Men antagligen är han väl uppköpt (hoppas det för hans skull).

Flakmonkey

Gemene man har varken kunskaper eller vilja nog att köpa ett "riktigt" grafikkort. De köper en dator och förväntar sig att den ska fungera, vilket den ju gör, men inte för att spela de senaste PC-spelen som erbjuder snygg grafik. Alltså är det smartare för dem att köpa konsol och därför förlorar PC-spelsmarknaden många potentiella kunder.

Tycker inte Rein är så insnöad, man är väl mer insnöad om man inte kan titta längre än den "nörd"-värld som vi är en del av och se hur läget egentligen är. Speciellt hur det är på de stora marknaderna, alltså inte sverige som är ett rejält undantag när det gäller PC som spelplattform.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Gemene man har varken kunskaper eller vilja nog att köpa ett "riktigt" grafikkort. De köper en dator och förväntar sig att den ska fungera, vilket den ju gör, men inte för att spela de senaste PC-spelen som erbjuder snygg grafik. Alltså är det smartare för dem att köpa konsol och därför förlorar PC-spelsmarknaden många potentiella kunder.

Tycker inte Rein är så insnöad, man är väl mer insnöad om man inte kan titta längre än den "nörd"-värld som vi är en del av och se hur läget egentligen är. Speciellt hur det är på de stora marknaderna, alltså inte sverige som är ett rejält undantag när det gäller PC som spelplattform.

isf tycker jag återförsäljare som säljer "speldatorer" med budget-kort är värre än Intel.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Flakmonkey

Jao, men allt det där bidrar ju till det hela... och det är ju lättare att nämna Intel än "Bosses datorbutik", ger betydligt mer gensvar om inte annat. Folk reagerar ju uppenbarligen på det vilket är precis det han vill

Inaktiv

Ja visst är det konstigt att folk reagerar när en såpass högt uppsatt person visar prov på sådan klarsynthet

Tycker inte man kan dölja inkompetens genom att ta bort alternativ.

Som att enbart erbjuda eltandborstar bara för att många inte vet hur man använder vanliga korrekt.

Rein är läskigt insöad därför att han verkar ha fått för sig att spel är huvudsyftet med en dator. Att han dessutom nämner bärbara gör det nästan patetiskt.

Till och med svenssons (världens mest inkompetenta IT-folk(?)) har fattat att det krävs mer än en låda som kallas dator för att spela spel.
Gör man inte det så är det tveksamt att man lyckas installera ett spel ändå och då är en konsol bättre oavsett vad de har för dator.

Inaktiv

Nu tycker jag du tänker lite dumt här...

Det vore väl jävligt idiotiskt av en person som jobbar med spel, inom företaget som såväl testare som talesman, att inte se datorn som en spelmaskin.
Hans uppgift är liksom inte att göra reklam för alla andra saker du kan göra på datorn, eller hur?
Det är ju ingen vidare anmärkning om du vill påvisa någon slags inkompetens hos karln.
Sen förstår jag att det kan tyckas löjligt att nämna bärbara datorer i spelsammanhang i dagsläget, men faktum är att fler och fler unga människor (minst 3-4 enbart i min bekantskapskrets) redan har skaffat sig bärbara datorer med helt okej prestanda.
Jag finner det inte otänktbart att det egentligen bara är en tidsfråga innan dessa personer vill börja kombinera nytta & mobilitet med nöje. Tycker inte det låter som en dum sak att säga.
Det sista stycket tycker jag visar på en aningen negativ syn på medmänniskor snarare än ett argument.

Medlem

FUD mina vänner, och då menar jag inte den konkreta sorten.
http://sv.wikipedia.org/wiki/FUD

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Han menar nog som spelplattform och det ligger nog något i det... PC syns ju allt mindre i spelbutiker, speltidningar, spelmässor, etc... dö ut kommer den nog inte göra, men vi är ju en lång väg från PC:ns glandsdagar som spelplattform

Precis vad jag menar, och ok inte dö ut. Men i USA är det väldigt svårt att sälja pc spel, det som säljer mest är konsoller som 360, DS, PS2... och snart Wii o Ps3... Och jag hoppas vista kommer bygga upp Pc som en bra spelplattform igen. Men jag förstår dem som tröttnar på uppgradera burken varje 6månader för att kunna njuta av pc spel.. Så mycket enklare att bara köpa ett spel och veta att det kommer funka lika bra varje gång. t.ex x360...

Det här är PC´ns svagaste sida....speciellt för dem flesta som inte vill slänga 10-20 tusen varje år på nya delar....:)


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Finns fler saker dock som folk sällan räknar in.
Konsoler börjar gå mer och mer imot att bli färdig byggda datorer som man kopplar in till sin tv tycker jag. Vilket i sin tur leder till att alla har precis samma hårdvara när de spelar och motståndarens fördelar i spel försvinner. Man behöver inte heller tänka på att uppgradera förens nästa version av konsol släpps.
Ja det är ju positiva saker.

Men en grejj jag tycker verkar lite skumt. Folk går och köper tex, en Xbox 360 Premium eller vad de nu kallas för typ 3789-4000kr. Sedan efter detta får de alltså betala 599-699kr per spel.
Alltså vilket spel jag än slår in på tex, www.webhallen.com och söker på titlar som finns till både Xbox 360 och till PC så kostar i regel spelet till Xbox 360 dubbelt så mycket.
Ta några exempel: Tomb Raider - Legend till xbox =399kr till PC = 199 kr

NHL 07 till Xbox = 599kr till PC = 399kr (obs ej släppt titel)

Detta var bara några snabba exempel som jag slog in för att jämföra. Men ändå ett par hundringar hit eller dit blir en ganska fin summa pengar rätt snabbt. Tex två nya Xbox 360 spel = runt 1200kr. Om man då tycker det är dyrt att köpa en PC för några tusen lappar mer så känns de nästan som att man kan tjäna in de slantarna enbart på att spelen kostar i regel dubbelt så lite till PC.
Tycker de verkar lite väl kraftigt att betala så mycket för spelen till dessa nya konsoler för tex, föräldrar till yngre barn. Vilket iofs Nintendo säkert i vanlig ordning har bredare utbud till.

Men ändå en Xbox 360 + ett par spel och du är uppe på en kostnad för en duglig spelburk eller har jag fel?


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Flakmonkey

Jao visst är spelen dyra, men det går att komma runt det... själv köper jag väldigt sällan spel till fullt pris, det är om man verkligen måste ha något vid release. Annars väntar man tills de gått ner i pris eller så köper man begagnat... då kommer man i trakterna kring eller under PC-spel... Men visst är spelen dyrare till konsol, men antar att enkelhet och säkerhet, i form av att man vet att spelet kommer fungera som det ska, gör att folk tycker att det är värt det.

Medlem

man kan även byta in konsolspel och få en liten slant tillbaka, vilket man inte kan göra med PCspel...
dock köper man nästan bara spel man vet är bra och gillar, och därför vill man ju sällan lämna tillbaka eller byta det mot något annat... iaf jag gör så

Medlem

Konsoler är " PC for dummies" och därmed väljer många den då en vanlig PC är för komplicerad. Tragiskt men sant. Själv vill jag aldrig ge upp min pc.Hoppas spelen fortsätter göras till burken så att jag slipper se en framtida mardröm med endast spel till konsoller...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey

Har i princip slutat lira spel på PCn... de jag spelar på den är multiplayer FPS... känns som om de bra singleplayerspelen kommer till konsol och resten är mest MMO-spel som jag undviker då jag inte vill fastna i dem ^^

Inaktiv

RTS... svårt att spela på konsoll

Inaktiv
Skrivet av jaaakob*:

Nu tycker jag du tänker lite dumt här...

Det vore väl jävligt idiotiskt av en person som jobbar med spel, inom företaget som såväl testare som talesman, att inte se datorn som en spelmaskin.
Hans uppgift är liksom inte att göra reklam för alla andra saker du kan göra på datorn, eller hur?
Det är ju ingen vidare anmärkning om du vill påvisa någon slags inkompetens hos karln.
Sen förstår jag att det kan tyckas löjligt att nämna bärbara datorer i spelsammanhang i dagsläget, men faktum är att fler och fler unga människor (minst 3-4 enbart i min bekantskapskrets) redan har skaffat sig bärbara datorer med helt okej prestanda.
Jag finner det inte otänktbart att det egentligen bara är en tidsfråga innan dessa personer vill börja kombinera nytta & mobilitet med nöje. Tycker inte det låter som en dum sak att säga.
Det sista stycket tycker jag visar på en aningen negativ syn på medmänniskor snarare än ett argument.

Det är ok att pusha spel men att säga att det är intels fel att PC som spelplattform är döende tycker jag är jävligt korkat.

Om det är nåns fel så är det hans eget som inte gör tillräckligt bra spel som drar ny publik till PCn som spelplatform.

Om man vill ha spela och ha mobilitet på sin bärbara så offrar man batteritid. Om EPIC & Mark Rein hade satsat mer på gameplay och mindre på fläskig grafik så skulle man kunna spela längre på en bärbar.

Medlem

Det stora problemet för PC som spelmaskin är att det inte går att spela socialt (då menar jag att man sitter i samma rum). Många konsollspel fungerar utmärkt att spela 30-60 min i en stor grupp på en en förfest.

De flesta PC-spel kräver rätt mycket tid (vilket man inte alltid har så gott om när man börjar komma upp lite i ålder) samt att de med fördel spelas när man är ensam.

1
Skriv svar