Micro$oft can't do hardware

Medlem
Micro$oft can't do hardware

Vad trött jag är just nu på Microsoft. Nu till dagen så har det gått 30 dagar sen jag lämnade in konsolen den 22'a maj. Jag ringde supporten för två dagar sen (tog bara 5min i kö istället för 35min som första gången jag ringde) och det visade sig att konsolen kommit till reparationscentret den 8'e Juni och den var fortfarande inte lagad då jag ringde. Tar det lika lång tid att den ska åka tillbaka (17 dagar) så kommer den totalt varit på lagning i nästan 7 veckor...

Och jag är trött på skiten, missat ett flertal demos som kommit ut (Colin, Tenchu, Shadowrun, mfl) och saknar att spela de spelen jag har. Vad tänkte Microsoft när de gjorde konsolen? Vem sjutton trodde att desto mer kylpasta desto bättre? Vem ska man behöva mörda för att få en fullt fungerade konsol? Att de lyckades bättre med Xbox 1 hårdvaran än 360 är förvånande. Borde hållt mig kvar till att vara en pc-spelare, skulle man slippa det här.

#blogg

Medlem
Micro$oft can't do hardware

Ja, man kan undra hur svårt det är att göra en konsoll när alla komponenter bara behöver rätta sig efter andra speciella komponenter och inte för väldigt många andra som i en PC tex.. borde det inte vara enklare ett skapa en konsoll?, få ner ljudnivå etc när man vet att det är bara de här grejorna man behöver rätta sig efter?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

1
Skriv svar