Kanot och kajak

Avstängd
Kanot och kajak

Som jag skrev i senaste bloggen kanske vi skulle fara och paddla idag. Vi for dit och blev medlemmar hela familjen för 300 spänn. Då får man paddla hur mycket man vill när de har öppet. Perfa! Jag började med kajak. Det är kul, men väldigt vingligt och läskigt i början. När jag senare började vänja mig var det skitkul.

Jag paddlade kajak och mamma och min syster paddlade kanot. Kanoten är mycket klumpigare och segare men även stadigare. Vi paddlade uppför älven en bit och sedan tillbaka. Vi var ute i ungefär två timmar.

Strax innan vi vände såg jag något som såg ut som en växt mitt i älven. Jag tänkte inte så mycket på det förrän jag passerade. Då såg jag att det var en mjukishund som låg och flöt. Antagligen hade någon liten flicka tappat den när hon åkt båt med sina föräldrar. Jag stannade och vände och plockade upp den. Jag kunde bara inte förmå mig att låta den ligga kvar. Stackars hund.

Kanot och kajak är hur kul som helst. Det här ska bli min sport som jag ska träna regelbundet. Jag har sökt efter en sån länge som jag tycker är rolig. Jag är inte så sportig så det har tagit ett tag. ^^

#blogg

Medlem
Kanot och kajak

Det är inte så ansträngande sport.

Avstängd

Inte? Har du testat? Det är tungt i armarna.

Skägg.
10 Chambers

Jag läste "kanon och kajak" och väntade mig ett coolt filmklipp...


signatur
1
Skriv svar