Inaktiv

Nice job AMD!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Korven:

Läs the Inquirers artikel om affären för att förstå varför AMD köpte ATI. Kort, det handlar om AMDs överlevnad i 5+år perspektivet.
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33219

Skön läsning, jävligt smart av AMD.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Haha jag kan inte tro min ögon/öron, hoppas dom vet vad dom gör.
*Nu kommer väl Intel att köpa upp Nvidia ska ni se :D*


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av snyft:

Moscow: Vad är det som är så jävla krångligt med ATI?

Till exempel Control Center, dom är bara krångliga helt enkelt =), eller.. Krångligare än Nvidia


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Inaktiv

Varför dessa fanboys?
Man köper det som är bäst just då, till det priset man har råd med?
Vad spelar namn för roll?

Företag som köper upp varandra innebär oftast mindre konkurrens = inte bra...

Medlem

Moscov. Har du ens prövat ATI? Har inte nvidia samma sorts program?

Medlem
Skrivet av Moscow:
Skrivet av snyft:

Moscow: Vad är det som är så jävla krångligt med ATI?

Till exempel Control Center, dom är bara krångliga helt enkelt =), eller.. Krångligare än Nvidia

Tycker att Control Center är ruskigt bra faktiskt. Slår ju NVidias i alla fall.

Skrivet av Pumpapumpa:

Företag som köper upp varandra innebär oftast mindre konkurrens = inte bra...

Jo fast nu konkurerade ju inte AMD och ATI med varandra så det borde ju inte göra någon större skillnad konkurrensmässigt.

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av Moscow:
Skrivet av snyft:

Moscow: Vad är det som är så jävla krångligt med ATI?

Till exempel Control Center, dom är bara krångliga helt enkelt =), eller.. Krångligare än Nvidia

hmm har varken krånglat för mig eller nån bekant

nåt annat ?

Inaktiv

Har krånglat för mig och till exempel och så behöver man Microsoft .NET Framework.


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem
Skrivet av Moscow:

Har krånglat för mig och till exempel och så behöver man Microsoft .NET Framework.

Men oj vad jobbigt, måste tanka .net framwork som nästan är standard i windows nuför tiden.

Erkänner att Control Center är seg i uppstarten, men det gör ärligt talat inget.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Pumpapumpa:

Varför dessa fanboys?
Man köper det som är bäst just då, till det priset man har råd med?
Vad spelar namn för roll?

Företag som köper upp varandra innebär oftast mindre konkurrens = inte bra...

Mmm.. :/

Medlem

AMD + ATI = DAMIT

Inaktiv
Skrivet av dalle:

AMD + ATI = DAMIT

Förövrigt har jag aldrig haft problem med ATi-kort, till skillnad mot Nvidia's skräp. Control center funkar bra, och mitt gamla 9800 Pro klarade mer än jag någonsin kunnat ana.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Hur man kan säga intel är dåligt till spel är ju inte klokt.

kört båda systemen och idax läget så funkar båda lika bra,

Skulle om jag hade råd hellre köra Intel än amd efter att ha kört amd 64 ett tag nu..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Den här bilden summerar läget rätt bra!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

[http://vaderdonotwant.ytmnd.com/]

Jag vill ju köra AMD och nVidia...

Medlem

Gnälla på ATI´s CC är väll "rätt"
Programmet känns fel, och det faktum att man måste ha .NET suger.

Men NVIDIA har i senaste drivrutinspaketet valt att köra en likanade funtion som ATI.

Skillnaden är att ATI´s drivrutiner man kan dra ner från ati.com utan CC.
Men i Nvidia´s paket får man med dom som bloat

På plussidan är väll att detta som rubriken säger leda till ett GFX/CPU krig.
Eller så får vi se en GPU/CFU snart
*ser fram emot*

Medlem

Här ärligt talat ingen idé om detta är bra eller dåligt ;>

Medlem

Tja, inte övertygad att det är ssk bra. Istället för 4 tillverkare får vi nu kanske 2 som ska splitta utvecklingskostnader på 2 områden var.
Skulle inte förvåna mig om dom utnyttjar det så att ATI-prylar "bara" funkar med AMD och vice versa.
På vilket sätt det är bra för konsumenten föstår jag inte.

För mig:
Fler företag = Mer konkurrens = Större framsteg = Större prispress

Färre företag = Mindre konkurrens = Kartell = Långsamt utvecklingtempo = Höga priser


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem

Ååååh! jag älskar AMD och ATi! har alltid använt AMD men förut Nvidia men nu har jag mig ett Radeon!!
MUMS!
<3 AMD & ATi <3


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Skulle förvåna mig något helt enormt om det utnyttjade det som så att ATI bara fungerar med AMD och tvärtom. Då skulle de förlora stora marknadelar och dessutom förstöra hela det konceptet som gjort PC framgångsrikt i ett kvarts sekel... Nämligen att grejer är kompatibla enligt en viss standard och fungerar ihop med varandra - till en viss gräns i alla fall Jag menar moderkortstillverkarna och instickstillverkarna är ju t o m så konsvervativa att de fortfarande kör på PCI! SKulle vara märkligt med ett grafikkort som inte fungerar med hälften av processorerna på marknaden...

Nä det som händer är väl att det eventuellt kommer bättre total-integrerade moderkortslösningar med radeon-kort på för AMD processorer.

Inaktiv

Hmm har jag förstått det rätt?
Kommer Intel prollar och ati chipset ej att fungera ihop framöver men en intelprolle och ett ati grafikkort fungerar fortf tillsammans även i framtiden?

Inaktiv

<- amd+nvidia, :c

Medlem

Detta är ingen konkurrensfråga, för de som oroar sig så kan jag rekommendera tidigare länkar i tråden.
Det de handlar om är ett samarbete för att integrera grafik i en CPU.
AMD kommer att fortsätta att göra proppar.
ATI kommer att fortsätta att göra graffekort.
Inte så mycket kommer att ändras ur ett konsumentperspektiv med andra ord.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

AMD+nVidia = kärlek i en liten [dator]låda.

Och nej, stora uppköp av denna storleken har aldrig gynnat konsumenterna i slutändan.

Inaktiv

Jag är då glad att AMD eller ATI inte besuldlade Intel eller Nvidia. Men uppköpet kan knappast vara bra för marknaden AMD är den nya onda kraften inom datorvärlden...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Inte särskilt förvånande, AMD har inget att sätta emot intels Conroe inom en nära framtid och har inte råd att tappa marknadsandelar till en konkurrents billigare och bättre produkt. The INQ hade något bra att säga i frågan om kommande processor-markitekturer och det faktum att grafikkortstillverkarna har det långt mycket enklare att få ut nya produkter på marknaden varför det var mycket möjligt att en av de stora grafikkortstillverkarna och chippzilla + chippzilla jr. och ATI skulle slå sig ihop, chipzilla behöver teknologin och ATI/nVIDIA behöver kapitalet...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

nVIDIA loggan som de brukar trycka upp i röven på en i alla förbannade spel.

kom och tänkta på den stör mig så in i fasen

ATI, logga som stör? nope, inte vad jag minns,
ATI= lite godare
nVIDIA= lite ondare?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Av någon anledning har jag länge haft detta på känn. Att AMD och ATI som underdogs skulle börja sammarbeta.

Inaktiv
Skrivet av Langos:

Inte särskilt förvånande, AMD har inget att sätta emot intels Conroe inom en nära framtid och har inte råd att tappa marknadsandelar till en konkurrents billigare och bättre produkt. The INQ hade något bra att säga i frågan om kommande processor-markitekturer och det faktum att grafikkortstillverkarna har det långt mycket enklare att få ut nya produkter på marknaden varför det var mycket möjligt att en av de stora grafikkortstillverkarna och chippzilla + chippzilla jr. och ATI skulle slå sig ihop, chipzilla behöver teknologin och ATI/nVIDIA behöver kapitalet...

Ojoj, nån som läst lite för mycket the INQUIRER?

Markitektur:
http://en.wikipedia.org/wiki/Marchitecture

Det du pratar om är kommande arkitekturer (dvs inte processorer som "enbart" är gjort för att konkurrera mot INTEL utan den kommande teknologin).

När du skriver Chipzilla jr. menar du då AMD eller vad? (inte direkt ett vedertaget uttryck av varken världen eller the INQ) Jag menar, det var ju aldrig tal om att intel skulle slå ihop sig med nVIDIA utan enligt deras källor verkar intel mer eller mindre göra sig av med nvidia asap. Chipzilla (vilket är INTELs alias i the INQ) behöver verkligen inte någon teknologi från ett annat företag utan de har det mesta in-house så att säga.

Många oroar sig över nVIDIA GPUer med AMD-CPUer och att stänga ute hälften (eller vad det nu är) av grafikkortsmarknaden sådär skulle vara ett financiellt självmord. Samma sak med INTEL, deras processorer kommer mest troligt att fungera alldeles utmärkt med ATi grafikkort. Däremot får inte ATi fortsätta utveckla några nordbryggor till INTEL.

Rd600 kommer dock ut på marknaden enligt DFI som för närvarande håller på att färdigställa sitt 775-conroe-Rd600 kort.

12
Skriv svar