Tunga systemkrav för Crysis

Inaktiv

jag undrar om min data kommer att klara av crysis tackar så mycket för all hjälp,,

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA2 16MB 7200RPM

Medlem

Fråga: Kommer jag att kunna spela spelet på höga upplösningar mon tro?

X2 4400+ @ 2800Mhz ( CPU-Z Verified ) Zalman CNPS9500 LED v1.39, Sapphire X1900XTX Zalman VF900, DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D, 4x512 Corsair 4400C25 (280Mhz 1:1 2.5-4-4-7 1T), Antec True Power 550w, 3DMark05 = 13072, 3DMark06 = 6629 , SuperPi= 30s

MFC
Medlem

Jag skrattar!.. hårdvarukraven får Doom 3 att BLEKNA..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av snyft:

AMD ATHLON 64 X2 4000+ AM2 BOX - 3 038:-

AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz Socket AM2 1MB, Boxed m/flält 2.995:- på Komplett..

och priserna sjunker ju nu när amd sänker med X antar procent.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

...otur för mig så köpte jag en 3.8ghz 64 X2 bara för en månad eller två sedan...men va fan, det var en polare som gav mig pengar att köpa den så jag klagar inte


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Alla ni som frågar "kommer jag kunna spela" och sen listar er hårdvara...ni kan göra lika bra gissningar som resten här... det står vad minimum kravet ska vara och rekomenderad...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fråga: Kommer jag att kunna spela spelet på höga upplösningar mon tro?

Eller ska man ta och inhandla sej ett till X1900XTX?

X2 4400+ @ 2800Mhz ( CPU-Z Verified ) Zalman CNPS9500 LED v1.39, Sapphire X1900XTX Zalman VF900, DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D, 4x512 Corsair 4400C25 (280Mhz 1:1 2.5-4-4-7 1T), Antec True Power 550w, 3DMark05 = 13072, 3DMark06 = 6629 , SuperPi= 30s

Medlem

Sluta frågar för i helvete, ni vet väl bra själv.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Redaktör
Skrivet av Thunderhawk:

Fråga: Kommer jag att kunna spela spelet på höga upplösningar mon tro?

Skrivet av Ankh:

Alla ni som frågar "kommer jag kunna spela" och sen listar er hårdvara...ni kan göra lika bra gissningar som resten här... det står vad minimum kravet ska vara och rekomenderad...

Vänta och se. Ingen, jag upprepar: ingen vet vad som krävs för att få si och så många bilder per sekund med den eller den maskinen. När spelet släppts kommer det dyka upp benchmarks, innan dess är det helt meningslöst att gissa.


signatur
Medlem
Skrivet av Mabec:

Lite överdrivet snabba ramminnen

Vad skulle ni rek på dubblera sina 1024 i ram eller ny proc som just nu ligger på A64 3000+ ?
:\

Nu vet jag inte om detta var riktigt till mig, men om så läs en gång till, det är ett par mainstream DDR2 minnen, skall man köra Conroe så krävs DDR2.

Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av snyft:
Skrivet av Nosnos:

Ni som har koll på hårdvara och priser, vad skulle det kosta att köpa ny dator som klarar recommended? moderkort, cpu, ram och gfx... hdd, monitor och så lär väl de flesta ha kvar

skulle väl gå på en ca tio till tolv tusen.
AMD ATHLON 64 X2 4000+ AM2 BOX - 3 038:-
moderkort för 1000-1500:-
APACER 1.0GB DDR2 SDRAM 533MHZ PC4300 - 750:-
x2 = 1500

XFX - VGA CARDS GF 7900 GTX 512MB DDR3PCI-E DUAL-DVI HDTV OUT 650MHZ - 4 659:-

3038:-
1500:-
1500:-
4659:-
10697:- sen är där väl frakt på 200 spänn så
10897:- går det väl på ca.

nödvändigt och köpa 7900GTX för 4700:- när man får 7900GT för 3200:-

Nödvändigt att ens rekommendera A64 när en FX-62 blir slagen av en C6600?

Skrivet av Arcuscosin:

Kritisk källgranskning...

Citat:

The above specs are simply speculation, but I've put in atleast a few hours researching to get the requirments down to how they are at the moment.

Jag skulle undvika att bygga några köpbeslut på dessa uppgifter

Duger Crysis officella forum som källa då?
http://www.crysis-online.com/forum/index.php/topic,141.0.html

Medlem

Onödigt att upgradera nu endast för Crysis, isåfall kan man lika gärna vänta tills spelet släpps och få betydligt bättre grejer. Klart det är höga krav också då spelet inte släpps föräns 2007.

Inaktiv
Skrivet av Zion:

Duger Crysis officella forum som källa då?
http://www.crysis-online.com/forum/index.php/topic,141.0.html

Nja... (btw var det därifrån jag hämtade texten.)

About Crysis Online
... "Anyway, back to Crysis Online. It is run by myself and helped out by the moderators of the forum who are considered to be part of the Crysis Online Team. This site is an Unofficial Crysis website and has no association with EA or Crytek."

Medlem
Skrivet av Arcuscosin:
Skrivet av Zion:

Duger Crysis officella forum som källa då?
http://www.crysis-online.com/forum/index.php/topic,141.0.html

Nja... (btw var det därifrån jag hämtade texten.)

About Crysis Online
... "Anyway, back to Crysis Online. It is run by myself and helped out by the moderators of the forum who are considered to be part of the Crysis Online Team. This site is an Unofficial Crysis website and has no association with EA or Crytek."

Ok, I'll rest my case.

Medlem

Tungt? Rekommdenderade kraven är ju vad ett spel idag kräver om det ska flyta bra, Oblivion osv. Tror de flesta "seriösa" gamers har rekommenderat eller bättre för rätt länge sen nu och vi lär väl inte se crysis på ett tag.


signatur
Medlem

Hur höga inställningar tror ni man kan ha med en Intel pentium D 3.2, 2 gb ram och ett MSI 7900 GTX ?

Medlem
Skrivet av Almen:

Hur höga inställningar tror ni man kan ha med en Intel pentium D 3.2, 2 gb ram och ett MSI 7900 GTX ?

HAR DU ENS LÄST TEXTEN ? Vi vet inte, vi kan inte spå framtiden.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Almen:

Hur höga inställningar tror ni man kan ha med en Intel pentium D 3.2, 2 gb ram och ett MSI 7900 GTX ?

HAR DU ENS LÄST TEXTEN ? Vi vet inte, vi kan inte spå framtiden.

jag har inte läst alla inlägg för det är jag aldelles för slö för men nån som kan lite kanske kan spekulera iaf ?

Medlem

Klarar iaf Över minimum. Ska vänta till efter Jul med att uppdatera.

Medlem

Hur mycket stålar har folk egentligen? Själv sitter man på ett GF 3 och AMD 1900+ med 512 i RAM...jo jag tackar. Tur då att jag har planerat sedan länge att äntligen uppgradera nästa år när Vista dyker upp. Inte för Vistas skull direkt men för att vara med i början på nästa generation

Medlem

Sparar man, så har man qayotee

Medlem

Tur att jag inte spelar pc-spel längre
Iofs tror jag inte min dator har några problem med spelet.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Det jag reagerar över är att på Minimum Requirements står det: RAM: 768Mb/1Gb on Windows Vista. Samt Software: DX9.0c with Windows XP.
Precis som att man behöver 768 Mb ram om man kör på Win XP.. men är inte detta spelet Vista unikt??


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av DreD:

Precis som att man behöver 768 Mb ram om man kör på Win XP.. men är inte detta spelet Vista unikt??

Nope, men du får mer nice effects med directX10 i vista


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

JB
Medlem
Skrivet av Zion:
Skrivet av Zion:
Skrivet av Nosnos:

Ni som har koll på hårdvara och priser, vad skulle det kosta att köpa ny dator som klarar recommended? moderkort, cpu, ram och gfx... hdd, monitor och så lär väl de flesta ha kvar

Skall den enbart klara "recommended" eller vill du att prestandan skall bli optimal när du ändå köper nya grejer?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775 4MB, BOXED m/fläkt

2995:-

Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX
2199:-

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4
2999:-

Totalt: 8193:-

+ utgift för grafikkort som klarar DX10

Moderkort för 2200kr? Galet....499kr-799kr moderkot räcker minst lika bra... Dock finns inga s775 under 1000kr?

Medlem

hmm.. får nästan ta och byta moderkort i min burk ifall det ska fungera bättre sen tror jag. De andra delarna bör fungera någorlunda bra. Sedan är det ju sjukt vad fina grejer dagens grafikkort kan prestera, när de visade de första Doom 3 klippen så trodde man inte att det skulle kunna bli mkt bättre på ett bra tag, men Crysis är fan nästan överdrivet.

Sedan undrar man verkligen om ett kort som 7900GTX verkligen kan prestera Crysis fulla potential i dx10 läge då det inte är ett Dx10-kort.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tror ni att en dator med
p4 3,6(2X)
1gig ram
6800GT 256mb
kommer klara trycker eller vad rekommenderar ni ska bytas ut i första hand om det behövs...?

Medlem
Skrivet av Almen:

Hur höga inställningar tror ni man kan ha med en Intel pentium D 3.2, 2 gb ram och ett MSI 7900 GTX ?

Du kommer nog kunna ställa in grafiken till nånstans mellan 3b och Ax-4. Förmodligen skulle du dock kunna uppgradera, men det är inte säkert att det skulle ge resultat utöver det väntade plus kanske lite till.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

ser sjukt snyggt ut men jag måste nog vänta ett bra tag innan jag har en sådan dator som det krävs.

Medlem

Riktigt tunga systemkrav


signatur

Naga stole my bike :(

Medlem

Detta kort ska jag satsa på iallf http://www.itbutikken.se/i/143854/1.htm
bra klockförkvenser btw 1500/520 och billit! Går att trimma till ett 7900gtx 512mb utan problem... ^^


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

123
Skriv svar