Naturskönt Call of Juarez filmat

Robot
Medlem
Naturskönt Call of Juarez filmat

Ser mest ut som Oblivion i västernlivet hehe.

Nej men ärligt talat så hoppas jag spelet inte har en tråkig linjär story, ser ju ut att ha potential.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ser riktigt jäkla snyggt ut. Undra vad man måste ha för monster dator för att spela det här?? Ser ju 3-4 gånger snyggare ut än Oblivion, och vi vet ju alla hur krävande det spelet är... Hoppas dem släpper nå demo innan release så man kan se hur burken står emot det...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Oblivion är dåligt kodat så jag tror finnarna klara av detta med galans. Kan bli riktigt bra av det jag sett.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Vadå`?? E det finnar som gjort det här spelet?? Whowwwww Bundyyyyyyyyy!!!

Jag tror faktiskt det är ett Polskt utvecklingsteam som gör det här...

Men jag håller med, Oblivion är ett amatörmässigt programmerat spel. Kunde nog funkat mycket bättre om dem optimerat det mer. Som t.ex Prey... det snyggaste spelet som är mest optimerat av utvecklare på lång tid. GRAW är också tyvärr ett bra exempel på utvecklare som inte optimerat sitt spel och haft för bråttom att tjäna pengar. Jag hoppas verkligen Call of Juarez blir ordentligt optimerat så det inte hackar som hacke hackspett när man lirar...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Redaktör

Utvecklaren #Techland är från Polen, inte Finland.

Techland.pl


signatur
Inaktiv

tyckte miljöerna såg stela ut samt gubbarna otroligt små jämnfört med husen som var två gånger så stora...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Håller med snyft, skalan på husen vs. folket som gick omkring var helt åt skogen.

Utöver det tycker jag Oblivion har otroligt mycket mer detalj på allting. Här kändes husen trista, texturerna såg just ut som det... texturer. Kändes inte som fönster etc. var individuella delar av husen.

Mer som Morrowind än Oblivion vad gäller grafik.
Aja, gameplay:et är ju vad som i slutändan räknas endå.

Inaktiv

Jag tycker att grafiken är jäkligt nice

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Håller med snyft, skalan på husen vs. folket som gick omkring var helt åt skogen.

Utöver det tycker jag Oblivion har otroligt mycket mer detalj på allting. Här kändes husen trista, texturerna såg just ut som det... texturer. Kändes inte som fönster etc. var individuella delar av husen.

Mer som Morrowind än Oblivion vad gäller grafik.
Aja, gameplay:et är ju vad som i slutändan räknas endå.

vilken film tittade du på?? Eller vad har du för 80tals codecs, för du kan inte ha tittat på samma film som jag?? Eller så måste du vara en hardcore Oblivion Fan om du tycker oblivion är snyggare än det här?? Oblivion är inte så snyggt som alla tror, jag tycker landskapen i Oblivion(även med landscape replacement mod) är fula och gryniga. Tråkiga.. Men Call of Juarez var snyggt, stilfullt, och såg mycket mer verkligt ut än Oblivion...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Oblivion på Xbox 360 (som jag då lirat) är ju helt värdelöst när det gäller frontdrifting. Gräset "växer" inte upp förens du är 6-7 meter ifrån det, så allt gräs längre ifrån dig än så, är platt.

Oblivion har även en avsaknad av integration i miljön (speciellt när man är ute och springer i skogarna). Helt dött är vad det är. En eller annan varg stöter man på men annars är det stelt och nedlåtande. Av det gameplay-filmer som visats så verkar Call of Juarez - precis som HaZe303 här ovan nämnda - verkligare, mer realistisk.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ser riktigt jäkla snyggt ut. Undra vad man måste ha för monster dator för att spela det här?? Ser ju 3-4 gånger snyggare ut än Oblivion,

Pfft. Det ser på sin höjd ut ungefär lika bra ut, låter som du spelade Oblivion på lägsta, sen finns det numera texture packs som gör att det ser mkt bättre ut än i originalform.

Ser hur som helst fram emot det, det är ju en genre som helt klart inte är så vanlig.


signatur
Medlem

Att det är en bra grundgivande story inmixade gör ju inte saken sämre heller. Något Oblivion saknade (och tyskarnas "Gothic"-serie hade )

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Utvecklaren #Techland är från Polen, inte Finland.

Techland.pl

Trodde det var finnar som stod backom kodandet, men där ser man, man lär sig något nytt varje dag.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

MFC
Medlem

Om Oblivion är amatörmässigt kodat / optimerat?.. att något kan vara kasst är en sak men amatörmässigt?..

För övrigt så är det svårt att toppa grafiken i Oblivion, håller med att det liknade Oblivion lite..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar