FZ Xbox 360-testar Battle for Middle-earth II

Robot
Medlem
FZ Xbox 360-testar Battle for Middle-earth II

Jag gillar ärligt talat inte stratergispel där man styra grupper med gubbar ist. för enskilda. Det gör det hela mycket "klumpigare".


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

"EA får ständigt skäll för bristen på nytänk. Vad sägs då om något så ovanligt som realtidsstrategi till Xbox 360?"

snarare,
"EA har åter igen visat sig på sin fega sida och släpper ett film spel åter till consoll"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Njae, Strategi kräver tangentbord och mus imo. Släpper dom ett demo som är bra kanske jag kan överväga ett köp.


signatur
Medlem

Detta lir är sketa kul på 360 Ni som gillar wc3 köp detta.

Medlem

ett rts som funkar är Battalion Wars till GC ..det är suveränt ! och det har riktigt bra kontroller


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Korregering: "Nu lyckas de visserligen inte fullt ut".

Strategi är för övrigt alltid bäst på PC.

Redaktör
Skrivet av IceMan:

"EA får ständigt skäll för bristen på nytänk. Vad sägs då om något så ovanligt som realtidsstrategi till Xbox 360?"

snarare,
"EA har åter igen visat sig på sin fega sida och släpper ett film spel åter till consoll"

Man kan inte klandra dem för att välja ett välkänt koncept framför något totalt okänt. Ingen större idé att driva företag om man inte tar chansen att tjäna pengar.


signatur
Medlem

Är det något fel på filtreringsscriptet på sidan?
För jag har valt att bara visa PC-spelsnyheter, och ändå dyker den här nyheten upp.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Command and Conquer till PSone funkade hur bra som helst, vilket bevisar att man inte behöver mus och tangentbord för att spela RTS på konsoll, bara bra kontroller. Hoppas verkligen att de släpps ett demo via Live, tänker då inte betala för de utan att ha testat det.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

har hört ett rykte att c&c 3 ska släppas till alla konsoler också

http://www.cncden.com/index.php?action=fullnews&showcomments=...

dunno om fragzone har nyheten om det men mod tools har släppts till C&C generals , Zero hour och Battle for middle earth 2.

http://www.ea.com/official/lordoftherings/bfme2/us/editorial....

haha hade mina första "LAN" upplevelser med två stycken ps one's och red alert 1 way back med en polare då vi kopplade ihop våra playstations med en link cable och skramlade fram 2 tv apparater...
hade faktiskt mus till ps1 men använde ändå kontrollen som ägde , fast jag hade ju lärt mig lira c&c både på pc och konsoll ungefär samtidigt så det går o uppskatta bägge sätten. Diggade R1 knappen som man kunde hålla in och scrolla fortare längs med skärmen. Det fanns inte ens i pc versionen förräns tiberian sun kom ut senare.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

"EA får ständigt skäll för bristen på nytänk. Vad sägs då om något så ovanligt som realtidsstrategi till Xbox 360?"

snarare,
"EA har åter igen visat sig på sin fega sida och släpper ett film spel åter till consoll"

du vet väl att du inte måste köpa spelet?

orka bry sig .. faktiskt.

Inaktiv

Demot på 360 va galet roligt
Och som dom skrev på recensionen ( stavfel?)
Så vänjer man sig av med musen galet snabbt.
Körde jusst en omgång me en snubbe och höll på i långa 1½ h, det e vad jag kallar nice battle
2 baser var, örnar, legolas, och en hel del soldater e perfekt över live
Det enda som jag klagar på är att bild uppdateringen sög GALET hårt när det blev för många trupper på bilden ,,, hadde ganska många när jag låg på 16000+ i guld och plöjde på me gubbar ...

Nej som en anna kille säger här, alla dom som gillade Warcraft måste köpa det här.
Helt underbart,, nu skall jag in och lira igen ...

*ps* min gamertag för dom som vill adda mig är: Sundryaaaaa.

Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Command and Conquer till PSone funkade hur bra som helst, vilket bevisar att man inte behöver mus och tangentbord för att spela RTS på konsoll, bara bra kontroller. Hoppas verkligen att de släpps ett demo via Live, tänker då inte betala för de utan att ha testat det.

HA HA HA HA
galet kul skämt där, Zoidberg.

C&C till PS1 var ett riktigt fint skämt på sin tid.
Jag antar att du aldrig ens funderat på att micra trupper i stridens hetta, för annars skulle du aldrig påstått nått liknande.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

1
Skriv svar