StarCraft 2

Medlem
StarCraft 2

Hm.. blir lite irriterad på allt folk som ser StarCraft 2 som den stora frälsaren bland RTS spelen. Redan INNAN det ens släppts.

Igår undvek jag lite smidigt att hamna i en diskussion där killen menade att StarCraft 2 kommer vara jättesnyggt och med toppmodern grafik (inte ordagrant, men något åt det hållet).
Jag menade dock på att Blizzards programmerare troligtvis inte klarar av att göra StarCraft 2 till något "nytt" (Vet inte hur jag ska förklara, men jag tror inte Starcraft 2 kommer ha bästa grafiken, tillföra något nytt till genren, etc.)

Men ska jag vara ärlig så tror jag inte Blizzards programmerare är SÅ dåliga, egentligen.. Däremot tror jag inte Blizzard som företag vill sattsa på att göra toppmoderna spel. De har länge sattsat på massmarknaden, och i massmarknaden finns de personer som inte har råd att hålla sina datorer uppdaterade med senaste hårdvaran.
Ta World of Warcraft bara, spelet är i stort sett rätt så dåligt, men tack vare att det är beroendeframkallande så har det fått en stor skara anhängare, sen eftersom systemkraven är låga så har den första skaran anhängare kunnat få sina närmaste vänner att börja spela, osv osv, tills spelet blivit jättestort.
Warcraft 3 är inte speciellt snyggt, men trotts det så är det populärt bland dem som spelar det.

Blizzard vill sälja StarCraft 2 till den stora massan. För att kunna göra det så måste de strypa systemkraven, vilket leder till icke-toppklassig-grafik, ljud, etc..
Starcraft 1 har en stor fanbase i och runt asien, ett område känt för att vara fattigt, så för att kunna få in SC2 på den marknaden krävs ett spel som inte är allt för krävande. Tyvärr.

Jag hoppas självklart att jag har fel. Jag hoppas självklart att SC2 kommer vara ultramodernt, men faktum är att om man kollar på Blizzards senaste spel så verkar trenden hålla i sig.

#blogg

Medlem
StarCraft 2

Tur är så kan medelmåttigt snygga spel vara tokigt bra, det är allt konstigt det. Grafik är inte allt storyn är den stora delen av ett spel.. nästan största delen, jag skiter i om spelet kommer att bli snyggt eller fult. Det är mer ett svar vad som hände efter Brood War.

1
Skriv svar