Äntligen en matta för min mus

Antikvitet
Äntligen en matta för min mus

På golvet bakom mig ligger tre musmattor kastade. Jag kan berätta att jag kastade iväg dem med rätt stor ilska. Jag har nämligen en Microsoft Habu-mus, och den lilla rackaren gillar inte de mattor jag haft tidigare.

Den första var en promomatta för Football Manager 2006, som av någon anledning hängt med. Den var inte skön, den var inte stor och nu gjorde den så musen inte fungerade. Den andra var en Steelpad QcK Heavy i våtdräksmaterial. Den bet även den i gräset med lasermusen. Den tredje en QPad-matta av våtdräktstyp. Gräset även för den.

I dag kom en av säljarna förbi med en QPad XT-R som jag kvickt som attan roffade åt mig. Och se på tusan, den lilla rackaren fungerar alldeles utmärkt med min lasermus. Vi har recenserat den tidigare och Daniel gav den ett helt ok betyg. Den är lagom platt, lagom sträv och lagom hård. Och att den fungerar med musen är ju... bra.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Äntligen en matta för min mus

Trist att höra att dom inte fixat lasern i Habu:n så den fungerar på alla ytor.

Själv har jag en Razer Copperhead (tror det är samma laser i den) som jag hade samma problem med. Testade en massa musmattor och dom flesta hoppade den runt skumt på. Till och med på mattor som Steelpad 5L, som det står att den ska fungera till lasermöss på, gick det inte.

Lasermöss känns inte riktigt som den förbättring man trodde det skulle vara.

Inaktiv

XT-R är en grymt bra matta, både EC-R och min gamla mjuka qpad fick stryka på foten... Har dock creative mus som funkar på alla underlag ...:)


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

1
Skriv svar