Medlem

nja vette fan jag tyckte inte demot var skärskilt kult.. såg ifram mot spelet men sen så testade jag demot och var grymt besviken.

Medlem

Kan inte säga att jag är ett direkt fan av Titan Quest - längre. Jag provade demot och tyckte det var rätt kul, ett tag.

Anledningen till att jag provade det är just för att folk sa att det skulle vara nästa Diablo... Ack så fel dom hade! Titan Quest är rejält stelt. Diablo 2 är ett hack 'n slash spel med rejäl speed och hyffsad pvp, vilket många gillar och vill ha. Titan Quest är dock väldigt segt och väldigt enformigt och saknar tyvärr pvp överhuvudtaget... Och med tanke på vad folk säger om retail, att alla quests är likadana - så ökar inte direkt suget för att prova retail heller...

Grafiken är helt okej i Titan Quest, men det verkar som om dom lagt ner mer energi på den än spelkänslan. Prestandan i deras grafikmotor är jag dock inte imponerad av.

Det var min personliga åsikt om spelet.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Inaktiv

Verkar riktigt tufft. Det rycker i mina gamla diablo nerver av det här

Men törs man köpa det? Jag får nämligen drösvis med krasher hela tiden. Jag har testat de flesta tips jag har hittat genom att lurka diverse forum men inget har hjälpt. Det kan ju iofs vara securom som hittar något den inte gillar vilket leder till en krash. Men kvarstår problemet med en originalkopia får jag ett utbrott modell stort. Så därför är jag tveksam till ett köp.

Medlem

RoGGe, funkar fint efter 1.08 patchen. inga krasher etc. :).
F.ö har jag klarat det nu. \o/. Är typ, diablo 2 långt, dock för det mesta lite för enkelt. :o.
Lite kämpigare i Epic svårighets grad dock. ^^.

Medlem

Lite sent ute, men pvp finns tydligen i spelet, använd flaggan /pvp när ni startar spelet om jag minns rätt. Har man på den flaggan kan man bara koppla upp sig mot servrar som också har pvp påslaget.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Tänkte slå rekord i att vara sen med inlägg.
Titan Quest är ett fantastiskt bra spel och dödade mitt diablospelande.
Bra betyg, eller hur?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Ok, först och främst "tread necromancy of the year".

Men jag håller med. Titan Quest är ett riktigt bra och snyggt spel. Tråkigt nog så gick utvecklaren Iron Lore omkull.

12
Skriv svar