Internet poker indicator?

Medlem
Internet poker indicator?

En vän till mig msn:ar hela tiden att han sitter och vinner en massa pengar på en poker sida.
Anlednigen säger han är ett program han har som räknar ut procenten (%) på dina kort du får i din hand.
Låter otroligt dumt.
Vem använder inte ett sådant här program om det nu fungerar?
Jag själv spelar inte poker men det hade ju varit intressant att veta hur tillitliga sådana här program egentligen är.
Har man någon hjälp av något sådant program om man kan spela poker eller är det bara bra för en nybörjare som inte vet vilka kort man kan vinna på?

#blogg

Medlem
Internet poker indicator?

Ska sanningen fram så är det är helt värdelöst att använda då man spelar. Det enda det skulle kunna används till är för att kolla odds för vissa händer, t.ex när man analyserar handhistoriken för specifika händer som man förlorat eller liknande.

Men visst går det men då ska man nog spela på de absolut lägsta nivåerna och endast 1-2 bord samtidigt. Finns inte en chans att jag skulle kunna hålla reda på 8-12 bord (shorthanded dessutom), dess spelare samt deras bettingsmönster samtidigt som jag sen ska föra in vad jag har för händer på samtliga bord för att sen beräkna oddsen för hur stark min hand är i förhållande till brädan. Det finns liksom inte.

Så nej, ska du spela poker någorlunda seriöst så börja med att lära dig beräkna odds i huvudet istället. Det är mycket enkel matematik.

Internet poker indicator, pokulator, calculate'em och liknande program är kort sagt bara skit och ger ingenting i längden.

Medlem

Tack! Då ska jag lära mig från grunden.

1
Skriv svar