Idag ska det städas

Flakmonkey
Idag ska det städas

Alla som har läst mitt blogginlägg då jag skrev om mitt datorbord, vet att att det kan vara lite stökigt här hemma hos mig. Jag har gått och stört mig på det väldigt länge nu utan att göra någonting åt det, men idag är det söndag, veckans mest händelselösa dag, och då passar det ju fantastiskt bra att röja upp skiten. För att jag ska kunna dokumentera den förändingar som kommer ske har jag tagit ett gäng "Före"-bilder. Ni kan hitta dessa här i mitt bildalbum och så fort jag blir klar kommer jag självklart lägga upp "Efter"-bilder också. Det skulle ju inte vara så stor poäng med de första bilderna annars.

Nej, dags att sätta igång. Tror jag börjar med datorbordet faktiskt, börja i centrum och arbeta mig ut.

Mitt bildalbum

Uppdateringar
10:42
Jag gör framsteg med datorbordet, hittade 320 spänn i sedlar och minst lika mycket i mynt som låg under all bråte \o/ Hittade också månadens räkningar som jag passade på att betala, vilket inte var lika roligt, men skönt att få det ur vägen.

10:55
Datorbordsäventyret fortsätter. Har hittat tre gamla Nokia-telefoner som med all säkerhet fungerar mindre bra - 6170, 3510 och klassikernas klassiker 3210. Har även hittat ett antal skruvmejslar, ett par tändare samt klistermärken från Paradox Interactive. En riktigt guldgruva det här!

11:42
Snart klar med datorbordet. Liten yta men jävligt mycket pill. Anledningen till att det tagit så lång tid är dock att jag har sorterat och satt in en massa finansiella papper i den pärm där de ska sitta. Är hemskt dålig på att göra såna saker, skjuter alltid fram det, å så får man iställlet sitta i en timme och göra något som skulle ta någon minut en gång i månaden. Men men... nu är iaf det värsta gjort, bara slutspurten och sen dags för lunch!

12:07
Nu anser jag mig vara klar med datorbodet. Känns riktigt bra faktiskt och jag tycker jag har gjort mig förtjänt av den goda lunchen som nu väntar \o/

12:07
Dags för etapp två - sovrummet.

13:47
Det går med snigelfart nu. Spelhyllan måste ju bli fin! Har också rensat ur min garderob riktigt rejält. Har ju tappat X antal kilo (runt en 24 cm i midjan) så alla mina kläder är för stora. 15 skjortor går nu alltså till mer välgörande ändamål. Nåja, snart är första spelbokhyllan klar, sen är det bara att ta itu med nästa.

13:51
På allmän begäran har jag tagit en "Efter"-bild på datorbordet - http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=144

14:18
Precis klar med spelhylla numero uno och ni kan se resultatet här - http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=147 Ingen close-up den här gången, får bli senare om det nu är någon att nyfiken på vilka spel och filmer det faktiskt är ^^

15:04
Andra spelhyllan klar - http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=148 Nu är det "bara" resten av sovrummet som måste röjas ur.

16:11
Sovrummet är i princip klart, lite småfix kvar bara, men det får bli senare ikväll eller imorgon. Nu måste man nämligen göra sig i ordning inför ett biobesök. Ska iväg å se på Pirates of the Carribbean At Worlds End.

#blogg

Medlem
Idag ska det städas

Vad ska man säga... det behövs en ordentlig städning där allt. Du får bara hoppas på att det håller sig städat en kort tag iaf innan det börjar gå tillbaka.

Förresten, alltid kul att se gamla klassiker som t ex The Dig i någons spelhylla.

Medlem

blev rikigt stil-rent i hyllorna /me likes it.

Eazy-bordet, skönt att se det igen


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vad snyggt det är att ha två hyllor för bara spel. Måste skaffa mig det snarast, får inte plats med pc-spelen på skrivbordet längre.

Edit: /r/ more closeups!

1
Skriv svar