Super Paper Mario

Medlem
Super Paper Mario

Hemsk som jag är så har jag faktiskt spelat igenom hela detta spelet innan det ens fått datum om att släppas här i europa.

Lika bra att vi utlyser en liten
***************SPOILERVARNING***************
först också då det kan finnas saker du inte vill veta.

Nåväl... det liknar sina föregångare lite men ändå inte. Nu minns jag inte hur Paper Mario var till N64 då det är ååååår sedan jag spelade men jag har spelat det till GameCube för inte så länge sedan och kan direkt säga att striderna som var textbaserade är borta... nu är det att hoppa och slå på fiendena som gäller så det är snabba "strider" även om de faktiskt inte är svåra på något som helst sätt om jag ska vara ärlig. Det hela känns som att det har blivit enklare... eller ja... det känns inte som ett RPG längre utan som ett platformsspel.

nog om strider... storyn är fin. Sessan har blivit kidnappad, Mario besöker Bowser... nähä hon var inte där och poff där är ett stort svart hål i bakgrunden. Här börjar äventyret då med att man ska samla 7 eller om det var 8 "Pure Hearts" vilka ska besegra "Chaos Heart" och återställa världen... eller världarna som håller på att sugas in i det svarta hålet.

Det börjar med en trevlig värld som säkert alla känner igen vilket är kul men sedan tycker jag att det gick utför. Efter en stund så helt plötsligt gick det från dagisnivå på pusslena till jag vet inte vad... var inte så vidare kul iaf och desto mer jag spela desto mer ville jag bara att det skulle sluta för det blev så drygt i längden.

Under äventyret så får man styra 4 personer och en massa Pxls eller vad de nu hette som är som små medhjälpare med olika egenskaper. Dock är det Mario som står i centrum och man måste använda honom ungefär 90% av äventyret vilket kändes tråkigt... de medhjälparna var väl lite si och så med. Vissa användes friskt och andra glömdes bort då de bara användes på ett fåtal ställen.

Storyn var hursomhelst väldigt kul i början sen vet jag inte vad som hände med den till slutet då det blev ett rejält klimax vilket gjorde att allt kämpande igenom alla världarna och samlandet av "Pure Hearts" kändes helt värt det. Måste också nämna att karaktärerna kändes inte så kul men det fanns en mästerskurk som var helt i toppklass bland alla skurkar. Synd bara att inte resten av dem var likadana...

Slut på spoiler

Så... nu har jag sågat detta spelet rejält och hoppas att nintendo tar sitt förnuft till fånga och gör ett rollspel i stil med Super Mario RPG eller så nästa gång. Less på dessa paper mario nu... fy!

#blogg


signatur

osv.

Skägg.
10 Chambers
Super Paper Mario

Oh, import eller?


signatur
Medlem

Kan man säga ja.


signatur

osv.

1
Skriv svar