Topplistor

Inaktiv
Topplistor

(Den som orkar läsa hela vinner en klubba i valfri smak from Chupa Chups! Och redan nu säger jag att jag inte ens vet om det stavas så,så ni får ursäkta om jag har helt fel.)

Satt och funderade för mig själv vad som finns på mina topplistor. Film, spel, musik... Man kan ju göra hur många som helst. Och det är gott om tid att tänka på bussen till och från jobb.

Nåja. Spel var en svår fråga. De flesta spel kommer inte ens in på min topplista. De får inte vara med på någon lista alls. Inte tillräckliga tråkiga eller dåliga för att vara med på nån bottenlista, inte tillräckligt... långlivade och beroendeframkallande för att komma på topplistan. I vilket fall som helst, så blev listan ofullständig. Eller, den fastnade på plats ett. För egentligen. Vad ska räknas som spel nr 1 på listan? Det spel man spelat mest? Tycker har bäst story? Skönast känsla?

Det finns fyra spel jag spelat mycket i mitt liv. Mitt favoritspel för tillfället, WoW (såklart!), Jazz Jackrabbit, Unreal Tournament och Chupa Chups (alla har vi varit barn!). Lägg till gamla hederliga Liberation Day (någon mer än jag som spelat det?) och man har en topp fem. Topp fem av VAD? Beroendeframkallande, fångande, vill-ha-mer-hela-tiden-spel-platsen ägs utan tvivel av WoW. Även om jag inte har en sån natur att jag fastnar där i flera dagar utan att raka benen eller gå på toa eller så, men visst, jag loggar in varje dag. (Nu kom jag att tänka på Guild Wars med, som jag spelade massa massa, men det får ligga i bakgrunden till WoW eftersom man inte kan ändra sig mitt i sin egen diskussion! Dessutom är WoW ungefär 1000 gånger bättre.) Så plats ett på beroendeskalan blir WoW.

Vilket spel har jag spelat mest då? Jag gissar på att det är Jazz Jackrabbit eller Chupa Chups (insekter i spel funkar!). Jag var nog en halvtråkig unge, för all tid jag hade över efter skola och träning gick till spel. Den gröna kaninen var antagligen föregångaren till den lilla bruna sötnos jag har i en bur här bakom mig. Jackrabbit äger. Epic games äger! Vilket leder oss in på Unreal Tournament.

Det är inte ett spel jag spelat för att bli bra. Bara att inse, jag kommer aldrig lyckas dodga till vänster. Mitt ringfinger är inte gjort för att dodga dit. Men jag hade KUL! Första gången jag spelade satt jag 16 timmar i sträck. Fast jag gick på toa, men ni hänger med. Springa omkring och panga på folk man egentligen tycker om (ja, ventrilo, irc osv) och sedan inse att, "ojdå, nu dog jag IGEN", det slår det mesta. Så kulfaktorn med en adrenalinkicksplatsen ägs av Unreal Tournament, medan mostplayedplatsen intas av Jazz Jackrabbit och Chupa Chups.

Eftersom ingen ändå evt vad Liberation Day är, säger jag bara att det var goda tider. Strategi ftw!

Men, om jag måste välja ett spel. Ett enda, så väljer jag...

...

...

...

Gissa?

...

Ja, såklart WoW.Jag kan inte vara kiddo för alltid och nöja mig med Chupa Chups. Tyvörr måste nog även jag växa upp och inse att de kommer inte göra ett Chupa Chups till xbox 360. Jazz Jackrabbit kommer inte kalla på mig efter falukorv och makaroner hemma hos föräldrarna. Unreal Tournament finns installerat på datorn, men vänster ringfinger stirrar på mig och berättar att jag fortfarande inte kan dodga vänster.

Men där! På skrivordet! En liten ikon. Men ack så värdefull (vilket påminnermig att det där dags att köpa ny playtime).
World of Warcraft. Mitt sällskap i regnet och hårda tider. Jag kan leka Jazz Jackrabbit i Ironforge, bara att springa lite fram och tillbaka. Jag kan köra Unreal-style och panga ner mina vänner från irc och msn. Insekterna från Chupa Chups är med på ett litet hörn. De dödar jag i Silithus! Måste ha en startegi för att gå vidare. Som Liberation Day.

Så de som dissar WoW, tänkt efter vad era favoritspel innehåller, och jag lovar att ni hittar det i WoW någonstans!

#blogg

To swing is not to Wii.

Medlem
Topplistor

Jag läste hela, ge mig en klubba med colasmak plix!

1
Skriv svar