PS3 - är du smartare än jag?

Medlem
PS3 - är du smartare än jag?

Om du gått in i en spelbutik och sett ett PS3 stå där.
Det är första gången du ser ett PS3 och du har aldrig hört talas om det förut.
Du hade spelat ett test spel i deras monter och frågat försäljaren om konsolen, priset och spelutbudet.
Du hade inte köpt konsolen om han i affären hade varit ärlig.
Du hade istället väntat och köpt konsolen när spelen börjar komma och priset reduserats en hel del.

Media lurade bland annat min vän till att köpa ett PS3 för tidigt.
Tycker det är synd att så många blivit lurade på pengar.
Men sen är det klart att det finns den underbara ursäkten att den bara används som blue ray spelare.
Med tanke på hur många som säger att de köpte den tidigt för att få blue ray så ljuger 99% av dessa.
Mmm, många som köper en spelare för 6500 kr bara för att se på några högupplösta filmer.

Den dagen när det finns spel och jag har sett att de är bättre än de andra next-gen konsollerna´s spel så kommer jag stå i kön nere i spelbutiken.
Innan dess? Tror du jag är dum eller?

#blogg

Flakmonkey
PS3 - är du smartare än jag?

Det är aldrig "smart" att köpa en konsol när den släpps. Det är förresten väldigt dumt att köpa det mesta när det är nytt... Finns ju inget mer korkat än att köpa en ny bil tex, värdet halveras ju direkt...

Å andra sidan skulle livet bli otroligt tråkigt om man alltid gjorde det som var "smartast". Åtminstone skulle jag tycka det. Då skulle man aldrig gå ut, jag menar timkostnade för en kväll på krogen är ju inte nådig, och jag skulle inte köpa spel överhuvudtaget. Jag har köpt Xbox 360, Wii och Playstation 3 vid releasen (lite tidigare i PS3:s fall iom att jag importerade) och jag ångrar inte något av de köpen. Visst skulle jag sitta här och tänka på hur mycket pengar jag skulle sparat på att vänta ett år skulle jag självklart inse att det hade varit smartare, men ska man tänka så hela tiden kan man lika gärna falla ihop och dö imo.

Medlem

Jag tycker inte att man lika gärna behöver falla ihop och dö.
Det beror helt och hållet på ens egen ekonomi.
De personerna jag tänker på främst är de personer som sparat till denna konsolen i hopp om mycket som sedan fått lite för lite.
Två av mina goda vänner är jättemissnöjda så man kan väl säga att jag skriver i deras skor just nu.
De är besvikna att de har fått lägga så mycket pengar på en sak som skulle vara så bra men som de bara har ståendes i stort sätt alltid när de är ensamma.
Det är just den här hypen jag är förbannad på.

Flakmonkey

Självklart beror det på ens egen ekonomi, men det är ens eget ansvar. Jag menar om man läst på om Playstation 3 eller någon annan konsol så vet man att spelutbudet är riktigt dåligt första halv/helåret och att konsolen kostar mer då. Det är som sagt alltid så, inte något som är speciellt för Playstation 3. Jag har tex itne spelat på min Wii sedan jag klarade Zelda i januari. Visst, jag har recenserat spel, men jag har inte satt mig ner och spelat för att jag verkligen ville spela på Wii. Då har det varit betydligt mer attraktivt att spela på Xbox 360 eller Playstation 3.

Visst, skulle jag då kunna klaga på att Wiin var bortkastade pengar, men på något sätt är det bara att gilla läget. Jag har ju själv betalat för maskinen, ingen har tvingat mig att göra det och då får jag helt enkelt skylla mig själv om jag inte gillar den.

Jag håller dock med dig om att hype inte är bra, men det är något som gäller allt här i livet. Playstation 3 överhypas, Xbox 360 överhypas, Wii överhypas och PC överhypas ^^

Medlem

Ja men om man tänker inom spelvärldens ramar.
Alla kids i hela världen som hört och läst så mycket om super-konsollen. De lägger alla sina pengar på den och hoppas få någor roligt. Skit i att det är ett PS3, ta vilken produkt som helst. Nu när jag skulle köpa en ny mobil så sa försäljaren att en mobil de hade var bäst i test. Jag har läst tester om den och den är helt värdelös. Att människan hela tiden ska behöva bli lurad. Aghh, nej nu kommer bitterheten. Jag ska lugna mig och spela lite PES

1
Skriv svar