Playstation 3 + HDMI 1.3 = Sant

Skrivet av Gagoff:

Om king kong's budget ligger på 200 miljoner dollar och ett spel har en budget på 20 miljoner dollar, så känns det som att 1 miljon kopior sålda överstiger kostnaden ganska lagom

Tyvärr så tredubblas "priset" på ett spel när det går igenom distributionskedjan, förläggaren får runt 100-150 kronor per sålt exemplar.

Visst är det rimligt (om man ser till underhållsvärde) att ett spel skall kosta tre ggr så mycket som en film, men då anser jag också att en film inte bör kosta mer än ett biobesök.

Jaja, det jag vill säga är: Död åt spelbutikerna!
Om man köper online så går en betydligt större del av summan till nya spelprojekt (...och en och annan ny Ferrari till Carmack, men det kan vi inte göra så mycket åt), istället för att två tredjedelar av summan hamnar hos distrubitörer och butiker.

Sen att Wii mest verkar vara en skoj fyllegrej håller jag med om (det är därför jag kommer att springa och köpa en direkt!;)) Den konsoll som känns mest lovande just nu är faktiskt Xbox360, med stora möljigheter till onlinedistribution i framtiden. Jag pröjsar lätt de två tredjedelarna av spelpriset till Microsoft istället för distribuitörerna, om det innebär att de kan sänka priset för själva konsollen ännu mer och dra in mer pengar på spelen.
Om de nu bara kunde göra några intressanta titlar till skiten så kanske det skulle bli en prisvärd konsoll....

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Jaja, det jag vill säga är: Död åt spelbutikerna!
Om man köper online så går en betydligt större del av summan till nya spelprojekt (...och en och annan ny Ferrari till Carmack, men det kan vi inte göra så mycket åt), istället för att två tredjedelar av summan hamnar hos distrubitörer och butiker.

Jag tycker också att onlinedistribuering vore en bra grej att utöka, dock kanske inte gå över till helt då vissa vill ha kartonger.

Tänk om man bara kunde hitta den där trissen med 25000/månad x 25 år, så vore alla problem med spelkostnader lösta ;D

12
Skriv svar