Demot av Prey hos FZ

Medlem

MP delen var verkligen annorlunda

Medlem

Jag orkade spela igenom demot så det innebär ju att det är helt ok...Jag blev tagen av introt men sen var det lite för mycket av samma mynt även om man kan spela som sin själ och gå upp och ner osv...

Det ska sägas att jag lirade detta med ett GF 3 så alla grafiska effekter var som lägst och ändå fann jag spelvärde i det. Skulle vilja säga att det görs alldeles för få bra spel nu för tiden än att detta skulle vara det bästa någonsin...

Medlem

säga att det är den bäst spelet är lite att ta i imo men jäkligt kul var det, hoppas bara på mer variation på miljöerna annars kommer det bara bli en D3 av spelet

Medlem

fy fasen så kul spel!
körde allt på max (nya prylar) helvete vad snyggt det var
skit kul spel, ett givet köp! )


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

tråkigt spel... halvtaskig grafik. Känns som alla sånna här spel är doom3/quake4 wannabes.....

Medlem
Skrivet av spix:

Bara jag som inte gillade aliendörrarna som såg läskigt mycket ut som analer?

Haha

Skrivet av Famest:

Den där miniplaneten man var på var så jävla fet :D.

Jupp En del saker i spelet är riktigt rubbat häftiga. 8)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Caop:

tråkigt spel... halvtaskig grafik. Känns som alla sånna här spel är doom3/quake4 wannabes.....

Halvtaskig grafik?, köp ett nytt grafikkort då eftersom det tycks vara nåt fel på ditt


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av spix:

Bara jag som inte gillade aliendörrarna som såg läskigt mycket ut som analer?

Det blir värre...
http://media.pc.ign.com/media/008/008926/img_3565751.html


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:
Skrivet av spix:

Bara jag som inte gillade aliendörrarna som såg läskigt mycket ut som analer?

Det blir värre...
http://media.pc.ign.com/media/008/008926/img_3565751.html

Vad tusan har dom haft för referensbilder till de där dörrarna?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av urken:
Skrivet av spix:

Bara jag som inte gillade aliendörrarna som såg läskigt mycket ut som analer?

Det blir värre...
http://media.pc.ign.com/media/008/008926/img_3565751.html

Vad tusan har dom haft för referensbilder till de där dörrarna?

Haha!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av urken:
Skrivet av spix:

Bara jag som inte gillade aliendörrarna som såg läskigt mycket ut som analer?

Det blir värre...
http://media.pc.ign.com/media/008/008926/img_3565751.html

Vad tusan har dom haft för referensbilder till de där dörrarna?

jag hade kunnat ge dej en länk men då skulle jag bryta mot reglerna

Medlem

Tankat men tillfälle att testa har inte ännu presenterat sig. Imorgon kanske... Jag måste säga att jag har rätt så höga förhoppningar på detta, mestadels pga alla komentarer jag läst, vi får väl se..


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Hm, ngn som vet va de e för sorts powerup man kan få i MP? Ser ut som invisibility på symbolen men jag har aldrig sett ngn som e osynlig. Kanske e de en armor?

Sen så recordade ja demo när jag körde 1on1 mot en snubbe (ja de finns redan folk som söker 1on1s och det är ruskigt kul) för jag tänkte lägga upp hur o visa hur det ser ut ingame i en riktig match. Men jag lyckas inte spela upp mitt demo. Jag recordade med recordDemo och försöker spela upp med playDemo, men den säger att det bara inte går. Ngn som lyckats med att spela upp ett demo?

FML
Medlem

Börjat skitbra, verka ha en grym story och passande musik. Dock är jag rädd för att spelet kommer att spåra ut längre fram, något i stuk med Condemend. Typ att man ska börja fightas mot spirit-monster.

Medlem

Jag tyckte att det var häftigt med tanken på en utomjordisk ras som använde sig av organiska material och mekanik, även i vapnena:)

Medlem

Mjo spelfan är rätt skönt :>


signatur

tjenare!

Medlem

3D realms levererar


signatur

P.L.U.R

Flakmonkey

Är väl ändå #Human Head som gjort det, ära de som äras bör

Inaktiv

Jag får ej igång Prey demot under Windows Vista beta 2. Har testat en hel del konfigurationer nu men utan vinst.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

ära de som äras bör

Ptja, det är ju George Broussard och Scott Miller på 3D Realms som tagit fram spelidén, styrt utvecklingen dit de vill ha den och producerat igenom alla år.

Det är inget fel att hylla 3DR, ingen klagar om man hyllar Shigeru Miyamoto utan att ge credit till hans dev-team?

Självklart har att det finns mycket kompetent och kreativt folk på Human Head och en effektiv underproducent i Tim Gerritsen spelat stor roll för spelets kvalitet, men Prey är ändå 3D Realms spel, 3D Realms IP och präglat av 3D Realms-kvalité rakt igenom.

Det är lämpligt att inkludera båda parter om man skall få med alla som "äras bör"

Inaktiv

Ush va jobbigt, kan inte få hem det. En ruta där det står "connection reset by server" kommer upp efter jag laddat mer än 60%. Någon som vet varför?

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av kebabfavorit:

Gäääsp. Typisk run-of-the-mill shooter. Lite aliens, gäsp, lite jymdskepp gäsp, lite konstiga alienska vapen gäsp, mixa med ett par stereotypa karaktärer och hot om jordens undergång samt blanda med hype i form av "mer av samma"... Aptrist.

Ojojoj!!! Ja kan snurra på barstolarna!!! Ojojoj vicken interaktivitet! Man kan jukeboxa med jukeboxen o välja låtar som e tuffa rocklåtar för bönderna på landet!!! Ojojoj!!!

`Nuf said. Undvik detta trams.

ÅÅH Vad jag blir sjukt störd på dig. faaaaaaan.. :evil:

Trist för dig grabben, ta din medicin så blir det snart bättre.

Efter att ha läst allas vrålhyllningar över detta demo med erigerat stånd och fradga runt munnen så är det rätt trist att behöva konstatera ännu ett rymdskepp med hostil besättning. Innovativt? Pyttsan. Samma jävla alienatmosfär som tillåter utvecklarna att kasta in fantasifoster inom vapen, historia och fiender. Gäsp deelux. Been there, done that.

Evolvera FPS-genren inom de ramar som vår jord stipulerar så blir jag imponerad.

Intressant också att efter min sågning av demot så är det desto fler som också ventilerar sitt missnöje istället för att bara "ÅHH fyfaaan av grymt demooo ohjoijijji när xx hände!! fan va grymt!!" .

Medlem

Nej, detta var inget för mig. Grafikeffekterna med omvänd gravitation var kul, men miljöerna var underliga. Tacka vet jag Halo (PC), Unreal2, Quake{1-4}, Unreal Tournament 2004 eller Half-Life 2.

Medlem
Skrivet av kebabfavorit:

Intressant också att efter min sågning av demot så är det desto fler som också ventilerar sitt missnöje istället för att bara "ÅHH fyfaaan av grymt demooo ohjoijijji när xx hände!! fan va grymt!!" .

Eller så säger de bara sin mening?

Jag tyckte demot var bra, det var inte innovativt och huvudkaraktären var stereotypisk, men det var fortfarande ett bra spel (så långt man fick spela). Det satte en bra stämning och jag levde mig då in i den för stunden.


signatur
Medlem
Skrivet av shakazed:
Skrivet av kebabfavorit:

Intressant också att efter min sågning av demot så är det desto fler som också ventilerar sitt missnöje istället för att bara "ÅHH fyfaaan av grymt demooo ohjoijijji när xx hände!! fan va grymt!!" .

Eller så säger de bara sin mening?

Jag tyckte demot var bra, det var inte innovativt och huvudkaraktären var stereotypisk, men det var fortfarande ett bra spel (så långt man fick spela). Det satte en bra stämning och jag levde mig då in i den för stunden.

Jag ser avsevärt fler som ger en mer nyanserad bild efter mitt första inlägg än före. Kolla själv. Och att de uttrycker sin egen mening har jag aldrig ifrågasatt, enbart konstaterat fakta.

Medlem

Gillade demon, spelet är inte speciellt nyskapande. Men inte behöver man alltid se nåt nytt. Absolut helt ok spel. Kommer lätt köpa det.

Medlem

Har testat demot nu, men ja lessnar efter ett tag då det blir för mkt med att man typ måste hitta nya vägar att gå och sånt, det hela flyter inte på. Utan står och stampar, tkr jag iafl=)
Man går runt runt och hittar ingenting delvis, ja tkr d ska vara pang pang istl, "kicken" man får av spelet när det rullar på bra, dör ju bort när man måste gå runt runt och leta efter en väg ut lr en dörr tex. Händer ingenting då..
Men men, smaken e som baken. Den e delad

Inaktiv

Jag blev väldigt imponerad av detta demo! visst är det ett FPS men ack så interaktivt och "skönt" det var. När hela spelet kommer så finns det stor risk att jag kommer gå runt och citera huvudpersonen han är så jäkla skön!

"Man, THATS SICK!"
"... No no THATS sick, Thats .. WTF!!?"

Ni som inte har testat gör det!

Jag såg nyss demot på en kompis' findator med i stort sett allt på högsta... fantastiskt så snyggt det är. Och hela demot är verkligen så fantastiskt actionfyllt att man inte kan annat än att hela spelet är så.

Tyvärr har jag nu hört att det heller inte är så långt. En påstådd recensent på ett forum säger att han tog igenom det på 6:12. Visst, källkritik och allt sånt, men tyvärr kanske det faktiskt blir så kort. Till spelets försvar måste jag isåfall hoppas att det blir 6 helt outdragna timmar, där tempot och scenerna hålls uppe i samma som de delar demot visade upp. Isåfall kommer det för mig att vara de bäst spenderade 6 timmarna jag haft.

En annan orsak kan ju också vara att man inte quicksavear och quickloadar hela tiden som i andra spel, vilket säkert kan dra bort på dödtid. Men ändå, 6:12 är KORT.

Medlem

Nån som laddat ned demot och testat?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Skriv svar