Nationella proven

Avstängd
Nationella proven

Sådärja. Då var jag klar med samtliga nationella prov i B-kurserna. Jag tycker att det har gått rätt bra, förutom i matten och skrivdelen i engelska. I matten fick jag bara G på NP, men det har en förklaring, för när vi skulle ha provet så hade vi bara läst ungefär 60 % av kursen, men jag lyckades klara provet ändå tillsammans med två andra i klassen.
Hur som helst så håller vi på att komplettera nu. Visserligen behöver jag inte göra det, jag hade kunnat nöja mig med G, men jag är ingen G-människa.

Nåväl, snart är svenskan, engelskan och matten avklarade. Det blir mer matte senare, men tyvärr blir det nog ingen mer svenska eller engelska. Jag tycker språk är roligt, men matte och naturvetenskapliga kurser är ändå roligare och jag måste prioritera.

Det som är tråkigt med nationella proven är att om man missar skriv- och lyssningsdelarna så kan man inte göra dem senare, och det är några i klassen som har missat vissa prov.
I övrigt tycker jag att det är ok. Prov kan vara rätt kul till en viss grad.

#blogg

Inaktiv
Nationella proven

Läser matte C nu och kan väl inte direkt säga att jag tycker den är varken lätt eller svår. Hade gärna vilja läst Engelska B då jag har har ganska bra betyg på i Engelska men matte lektionerna och Engelska lektionerna ska såklart ligga samtidigt så man får välja antingen eller. JAJA snart slut med matte så får väl se hur jag gör.

Avstängd

Jag började läsa Matte C i början av terminen men fick sedan veta att jag inte kunde läsa Fysik A nästa år, så då bytte jag till det i stället. Nästa år blir det troligen Matte C och D + Kemi A så får vi se hur det blir mer.

Engelska B är väl rätt viktig har jag för mig. Den kursen är rätt rolig.

1
Skriv svar