Får det vara papper eller virtuellt?

Inaktiv
Får det vara papper eller virtuellt?

Sverige är långt kommet vad gäller bredband. En förkrossande majoritet av svenska folket har bredband eller har möjlighet att skaffa. Detta har skapat oändliga möjligheter för den enskilde. Man kan göra allt från att sköta hushållsekonomin på internet till att spana in nyheter på fz.se. InformationsTeknologin är en fördel för alla människor.

Vad som kan förbrylla mig är hur det ska gå med de vanliga "pappers-journalisterna"? Antalet unika läsare på aftonbladet.se överträffar t. ex antalet läsare av tidningen Aftonbladet, är inte det en tydlig indikator på vart journalistisken är på väg? Vidare lägger t. ex DN ut sin tidning som pdf-tidning på internet, mot en liten kostnad givetvis.

John, våran chefredaktör här på fz, har ju faktiskt framtiden liggandes vid sina fötter. Killen har valt helt rätt
FZ kommer enbart växa i framtiden rent journalistiskt, och jag är glad att jag är med på tåget alla redan. Frågan är när antalet unika besökare på FZ överträffar antalet läsare på PCG? (inkl. "spridningsläsarna")

I ett Sverige där nästan alla spelfantaster kan läsa rykande färska spelnyheter och recensioner på internet, se på filmer direkt o.s.v, kan man fråga sig på hur länge tidningar som t. ex PC Gamer och Level kommer stå sig. De ingår i en utdöende bransch, inte minst när klimatklockorna klämtar - för papperstidningar är ju inte direkt miljövänliga. Jag är förvånad över att varken PCG eller Level ger svar på tal på t. ex GameReactors internetsida?

Internet är framtiden. Om 20 år kommer det inte finnas en enda renodlad speltidning i Sverige längre. Antalet nyhetssidor på internet profilerade mot spel kommer öka dramatiskt - och FZ är väl förberedd på vågen.

#blogg


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Skägg.
10 Chambers
Får det vara papper eller virtuellt?

Jag är helt enig, fast jag måste säga att tidningar har en stor fördel, de är mobila och lästoleransen är högre. Jag orkar iaf inte att läsa längre texter på internet, däremot funkar de klockrent i tidningar. Perfekt att ha under armen på morgontåget eller vid fikarasten. Visst, en del tidningar kommer att försvinna men jag tror inte att alla går bort.

Samtidigt blir jag lite förbryllad över denna hyllande text, samtidigt har du en länk till Loading med texten "Sveriges spel-mekka". How come?


signatur
Inaktiv

Jag säger som Citibank - "Byt inte bank. Skaffa en till"


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

1
Skriv svar