Datorbordet är en jävla röra

Flakmonkey
Datorbordet är en jävla röra

Egentligen gillar jag inte att det är stökigt omkring mig, ändå låter jag det rätt ofta bli på tok för rörigt. Ett bra exempel på det är mitt datorbord som verkar vara någon sorts magnet för en massa prylar som egentligen inte har något där att göra. Det känns som att dagen efter jag städat är det precis lika belamrat med mynt, mobiler, pennor, vykort, cd-skivor, kollegieblock och vad annars som kan tänkas ligga där. Varför i h*****e ligger den här rullen med dubbelhäftande tejp här tex? Kan någon svara på det, för jag kan det verkligen inte.

Jag måste verkligen ta tag i saker och ting, införa en regel mot att inte lägga något här som inte behöver ligga här. Jag vet ju nämligen själv med mig att jag mår fantastiskt mycket bättre när det är rent och snyggt, när saker och ting ligger på sin plats. Även om datorbordet inte skvallrar om det är jag nämligen något av en perfektionist, fråga bara @John. Antar att man är en typisk kille där, man har någon sort förmåga att bara blockera sånt där som man stör sig på. Det kan vara mat som har stått för länge i kylen och måste slängas, bara att blockera bort. Lika lätt som en plätt är det och då ska vi inte tala om hur mycket lättare det är än att faktiskt göra något åt saken...

Nåväl, det är ju ändå inte värre än att jag kan ändra mig och göra något åt det. Har ju genomgått andra förändringar det senaste halvåret så att införa lite självdisciplin vad gäller städning borde inte vara några större problem...

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Datorbordet är en jävla röra

Du skulle se mitt bord på jobbet, med alla prylar som kommer och som man vill testa. Idag fick jag panikstäda lite när chefen från Göteborg kom förbi kontoret utan förvarning


signatur
Medlem

hehe, men så blir det när nästan ens hela liv finns i datorn och runt den
Känner igen det där också och visst är det trevligt när det är rent och man faktiskt kan ställa ifrån sig tekoppen. Skitofta blir det så att jag försöker på ett ställe och tänker... hmm näh.. där fick den inte plats.. och så hovrar man tveksamt mellan olika punkter på skrivbordet...
Och så till slut ställer jag koppen på bordet bakom mig

Inaktiv

ditt är värre än mitt!


signatur

To swing is not to Wii.

Redaktör

Hehe, det där är rörigare än mitt liv just nu, och jag bor på tre ställen, jobbar på två och är verkligen inte känd för mitt ordningssinne...


signatur
Medlem

Fy skäms på dig Nosnos, sådär behandlar man inte sitt EGT! Det ska se ut såhär

1
Skriv svar