S.T.A.L.K.E.R.-datum bekräftat

Robot
Medlem
S.T.A.L.K.E.R.-datum bekräftat

When its done ..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Lite konstigt va de har blivit säkra när de kommer från att ha varit bara when its done.. så lång tid kvar kan mycket hända kanske nån allvarlig bugg eller whatever so man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken..

Inaktiv

Första kvartalet 07 kommer bli kul.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Bullshit! När man säger första kvartalet så menar man, vi hoppas det är klart då, ett riktigt releasedatum har en månad och en dag. inte ett kvartal. Pft!


signatur

---
Boo!

Medlem

"When it's done" -svaret var ju ett tag sedan... Har inte ens för mig att det var S.T.A.L.K.E.R's utvecklare som sa det... Mer för mig att det var 3D Realms för Duke Nukem Forever.

Däremot vet jag att projektet (senast jag läste om det) hade lagts ned på grund av för dyra utvecklingskostnader. Bara det faktum att de nu har ett preliminärt release-datum är guld värt för mig att veta. För det här spelet kommer bli en milsten.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Inaktiv
Skrivet av Phosphor:

Bullshit! När man säger första kvartalet så menar man, vi hoppas det är klart då, ett riktigt releasedatum har en månad och en dag. inte ett kvartal. Pft!

Ett releasedatum spikat på sekunden sätter man inte, då blir det bara förhastade skitspel som en viss annan speltillverkare *host* EA *host* har en stor tendens att ge ut.

Medlem

Jag har faktiskt tappat intresset för det här jumbo projektet. Jag slänger mina pengar på Crysis istället. Stalker hade varit grymt 1 år sen, men nu, eller 2007+? så kommer stalker vara gammalt och förmodligen ett fiasko.. Vi får se, men jag har inga höga förhoppningar...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Grafiskt så är väl STALKER inget speciellt längre, men spelmässigt så finns det fortfarande en hel del roliga grejer som inte gjorts tidigare. Dessutom så är miljön väldigt tilltalande, de verkar ha fått till en skön stämning i zonen.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag har faktiskt tappat intresset för det här jumbo projektet. Jag slänger mina pengar på Crysis istället. Stalker hade varit grymt 1 år sen, men nu, eller 2007+? så kommer stalker vara gammalt och förmodligen ett fiasko.. Vi får se, men jag har inga höga förhoppningar...

Jag tror att man även måste slänga pengar på lite hårdvara om man satsar på Crysis. Men det gör man ju ändå om man är en hardcore gamer, eller hur??


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Inaktiv
Skrivet av mini-mus:

"When it's done" -svaret var ju ett tag sedan... Har inte ens för mig att det var S.T.A.L.K.E.R's utvecklare som sa det... Mer för mig att det var 3D Realms för Duke Nukem Forever.

Däremot vet jag att projektet (senast jag läste om det) hade lagts ned på grund av för dyra utvecklingskostnader. Bara det faktum att de nu har ett preliminärt release-datum är guld värt för mig att veta. För det här spelet kommer bli en milsten.

3DRealms var de som myntade uttrycket och kör med det fortfarande men det har blivit ett stående skämt, vissa spelutvecklare har slängt sig med det uttrycket.

Hurvida projektet las ner eller ej var väl bara ett rykte? Gått mycket rykten kring detta projekt och jag har aldrig sett ett uttalande där utvecklaren säger att projektet är nerlagt.

Tyvärr är det ingen tröst, för mig, att de har att releasedatum satt. Det är inte första och det skulle inte förvåna mig helt om det inte vore sista.


signatur

... man will always be judged by the amount of alcohol he can consume and women, whether they like to admit it or not, will be impressed.

Medlem

Allt jag uppfattar av den här nyheten är, bla, bla, bla, bla och bla.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag har faktiskt tappat intresset för det här jumbo projektet. Jag slänger mina pengar på Crysis istället. Stalker hade varit grymt 1 år sen, men nu, eller 2007+? så kommer stalker vara gammalt och förmodligen ett fiasko.. Vi får se, men jag har inga höga förhoppningar...

Du skojar på majj?
Spel släpps när de är klara och inte när du är sugen.

Medlem
Skrivet av MagerValp:

Grafiskt så är väl STALKER inget speciellt längre, men spelmässigt så finns det fortfarande en hel del roliga grejer som inte gjorts tidigare. Dessutom så är miljön väldigt tilltalande, de verkar ha fått till en skön stämning i zonen.

Jag håller med. Jag har aldrig satt grafiken främst i ett spel - även om det naturligtvis inte skadar med lite bildskönhet också. Men att spela ett snyggt spel utan spelglädje, vad är det mer än slöseri med tid? Miljön och friheten är det som tilltalar mig med S.T.A.L.K.E.R. Sen får vi ju se om dom håller vad dom lovat på den fronten.

Medlem

Undrar om det kommer 2008 kanske?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser ju riktigt fult ut. Ser ut som whatever vi-har-hdr-bloom-allt-annat-som-är-dx-standard-nu i vårat spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så fult var det ju inte! Huvudsaken är ju att spelet blir bra, ett spel med super grafik som är tråkigt håller inte speciellt länge. Något som säkert nya Farcry kommer lida utav.. Tycker Stalker ser intressant ut!

Medlem

Jag tyckte att det såg underbart ut!8)

Det ända jag stör mig lite på är spegelvända vapen och att jag inte har dator nog för att klara av något som har med nya spel att göra..:P

Medlem

GUD vad har de gjort!

Den enda bilden som ser bra ut är den här

Resten ser ut som skräp

Medlem

Tycker inte denna bild ser ut som skräp! Då finns det bra mycket fulare spel..

Medlem

Ähhh sluta gnälla, tycker det ser bra ut, sen har grafiken inte så stor känsla i helheten om de lyckas leverera vad dom lovar.

Inaktiv

Jag tycker att det inte är något fel med grafiken =/

Medlem
Skrivet av radiuz:

http://stalker.myexp.de/ger/community/screenshots/gamestar_20...

Tycker inte denna bild ser ut som skräp! Då finns det bra mycket fulare spel..

Har sett en del filmer och bilder från Stalker, men den där var nog den snyggaste hitills Ser fram emot, och har sett fram emot det ett tag nu

Medlem

radiuz: Inte i mina ögon. Gillar inte ljuset som strålar ut genom fönstret. Klyver man atomer i den hyddan eller?
Sedan ser bilden suddig ut.
Detta är två saker som jag inte tål och får huvudvärk av. Förhoppningsvis kommer man kunna stänga av effekten.
Jaja, smaken är som baken, snårig och blöt.

Medlem

Åhhhhhhhhhhhhh... Jag skiter i detta spel nu!!! Jag bryr mig inte längre...! Eller, jo, jag bryr mig uppenbarligen eftersom jag läser denna tråd och sen skriver ett sånt här inlägg.

Men jag tror inte det kommer vara lika speciellt när det nu kommer ut (om) 2007. Det hade varit häftigt om det kommit kanske förra året när HL2 och Doom3 lagt sig. Men nu känns det inte lika speciellt längre enligt mig.

Tycker att det var lite samma sak med HL2. När man såg vissa filmer året innan det släpptes var det riktigt snyggt men sen har jag för mig att det blev förskjutet ett år och kom efter Doom 3 och då var det inte alls lika imponerande när man var van vid Doom 3s "mjuka" grafik.

Som ni hör så tycker jag att grafik är viktigt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Typ hela grejen med stalker när det presenterades för 956974 år sedan var ju just att det var så fritt och stort med väldigt bra grafik, stora skogar, etc X-Ray motorn prisades på alla möjliga plan. Sedan dess har gameplay kapats mer ner till nivån av typ Black och nu visas grafik som är i klass med Pong 64. Kraftigt användade av Bloom är ett bra sätt att dölja dåliga och undermåliga texturer och ett lågt polygonantal. Varför tror ni att så många konsolspel har detta fetmaxxat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hur många snyggare spel finns det än stalker? Är ju inte så många, och sen när betyder grafiken nånting? Så länge det ser ok ut så bryr jag mig inte. Spelet verkar riktigt grymt. Får väl vänta snällt tills 2007

Medlem
Skrivet av Fargo:

Hur många snyggare spel finns det än stalker? Är ju inte så många, och sen när betyder grafiken nånting? Så länge det ser ok ut så bryr jag mig inte. Spelet verkar riktigt grymt. Får väl vänta snällt tills 2007

Du bryr dig inte om grafiken bara det ser ok ut? Då bryr man sig väl?

Att spela ett sånt spel utan bra grafik känns lite bortkastat. För att ett spel ska få bra känsla vill jag har grafik som jag "tror på".


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Fargo:

..//.. och sen när betyder grafiken nånting?

Det sägr ju alla iofs, samtidigt vet de att det betyder mycket och att de alltid först säger att "spelen ser skitbra ut, det vill jag ha" när de ser det först.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar