Wii är ett bevis på att framtiden skall vara enkel

Inaktiv
Wii är ett bevis på att framtiden skall vara enkel

Nintendo Wii ser mer och mer ut som vinnaren för den stora massan spelare. Och då syftar jag inte på dem som titulerar sig själva "hardcore", för de är av naturen en perifer grupp. Nej, det handlar självfallet om dem som egentligen inte ens titulerar sig själva för "gamers". De som "vi" ser ner på. De som inte vet något om hur spel egentligen skall spelas. De. Casual-spelarna.

Så är konsolslaget enbart mellan Xbox 360 och Playstation 3? Vissa analytiker tror det. Vissa analytiker tror till och med att det avgörs mellan PS3 och 360 beroende på vilket DVD-media som respektive maskin stöder.

Själv tycker jag att konsolspelare är en ganska intressant skara. Själv har jag ju mina rötter i PC-spelande och är därmed en hardcore-spelare som vida överglänser en konsolspelare. Något jag i alla fall försöker intala mig själv. Men ändå attraheras jag av Nintendos känsla för att göra spel bra. Och trots min bakgrund av PC-nötande dras jag åter och åter igen mot tanken av att en PS3 skulle kunna vara trevligt att ha (om jag hade haft råd).

Magi? Nej, men spelande raffinerat bortom systemkrav och installationer. Nintendo har visat att det viktigaste är att det är att vara lättåtkomlig, och där har konsolerna ett stort övertag som det ser ut idag. Med eller utan "games for windows"-logotypen på PC-spelen.

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv
Wii är ett bevis på att framtiden skall vara enkel

Även jag har mina rötter i PCn. Gissa vad? I dag sitter jag med en PS3a i rummet och har dessutom planer på att köpa ett Nintendo Wii i höst. Att undslippa alla installationer, långa starttider, det eminenta jagandet av virus o.s.v. är helt enkelt väldigt skönt. Man kan verkligen gå loss och spela på en konsol.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

1
Skriv svar