Vista och XP, vilket är bäst?

Avstängd

Vilket är egentligen bäst och vilket ska man ha? Vista så klart! Vista är framtiden. Men om det nu är så bra - varför är då folk så fientliga mot det? För att det är nytt. Jag tror att alla människor är mer eller mindre rädda för det nya och okända. Det är en naturlig reaktion, men för eller senare kommer folk att acceptera det och inse hur bra det är. Det är precis som med XP när det var nytt.

Vista har stöd för DX10, till skillnad från XP, och bara det är ett argument. Vista har många väldigt bra och praktiska funktioner som gör det bättre än XP. Vista skiljer sig egentligen så fruktansvärt mycket från XP, därför blir det ingen stor omställning.
När jag skaffade Vista så gjorde jag det för jag var less på XP. Det krånglade lite då och då på min dator. Dags för något nytt. Dags för ändring och förbättring.

#blogg

Medlem

Det finns fortfarande hårdvara utan ordentliga drivrutiner och programvara som inte fungerar fullt ut med Vista, så det handlar inte om fördomar. Dessutom kräver Vista bra mycket bättre hårdvara för att rulla lika snabbt som XP, alla kanske inte har en så bra burk. If it ain't broke, don't fix it Ur en mer professionell synvinkel finns mycket att förlora på att byta till ett nytt operativsystem. Jag byter kanske när den varit ute ett år och alla barnsjukdomar är borta (allt nytt har barnsjukdomar).

Patrick
Producer@DICE

Avstängd

Jo, men i dagsläget är det inte mycket. Jag kan till och med köra StarCraft, fast då har jag x32. Har inte testat x64, men jag kanske ska skaffa det sen.

En riktigt gamer har en dator som klarar av Vista. SÅ krävande är det inte.

Nä, XP är inte trasigt - men det är GAMMALT. 6 år i datorvärlden är en evighet.

Medlem

Förutom stöd för DirectX 10 (vilket XP också skulle ha haft om inte M$ bara tänkte på pengar) så ser jag inga andra konkreta bevis på varför jag som hemanvändare måste ha Vista installerad än mitt nuvarande XP. Windows XP kommer fungera bra och väl i minst 1 / 2 år till, sen efter det misstänker jag att i stort sett alla har flyttat över till Vista, men det nya operativsystemets guldålder är verkligen inte nu.

1
Skriv svar