BF2142 - beta och demo innan release

Inaktiv

Visst är det bra att de har insett att man kanske borde betatesta ett spel innan man släpper det men om de fixar buggar lika bra till detta spel som till bf2 så är jag inte förvånad.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av abbe:

(när jag spelade var USA den starkaste och den sida som 90% av spelarna ville spela, iaf 75% ville det)

Det är svårt att säga att "USMC är den starkaste sidan". Det handlar om spelarnas kommunikation och samarbete, och i en liten mån individuell skicklighet.

Att det sedan finns många som vill spela som USMC beror nog på politiska åsikter.

Det främsta som jag menar är att USMC har blackhawk helikoptern, och även på vissa banor har MEC nästan endast APC's som spawnar, men om USMC tar över så spawnas det istället tanks, vilka alla vet är förbannat kraftiga.

Blackhawk helikoptern är alldeles för kraftig (var iaf..) då spelarna som bemannar kulsprutorna behöver sikta i målets ungefära riktning (siktet behöver inte ens vara nära målet för att de ska träffa) och allt blir i princip dödat, även APC's och andra helikoptrar, det verkar även som om skotten går igenom pansar då en hel MEC helikopter kan få alla som sitter i den dödade innan blackhawken spränger den i småbitar.

detta kanske är mer verklighetstroget men det är inte roligt spelmässigt att det är såpass obalancerat.

och nu pratar jag även om BF 2 innan årsskiftet, hur det är nu vet jag inte då jag inte har spelat sen dess.

Inaktiv
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av tjoff:
Skrivet av BlackBurn:

Tycker ni i Tripwire sköter jobbet galant iaf patch 3 veckor efter realese inte dåligt tummen up för Tripwire!

Förr sågs det alltid som ett dåligt tecken med en patch direkt efter release. Ett tecken på att de inte ens ansträngt sig på att göra det buggfritt från början.

Men det varierar säkert från fall till fall.

Men plz.. Det fanns ett par buggar med ett Virus program med namnet Zonealarm som de fixade bl.a Men kan inte du nämna ett spel som är komplett buggfritt och då menar jag inte bf2

Jag kommenterade bara att du verkade få det att verka positivt med att släppa patchar snabbt efter lansering.

Hur det är i det där fallet har jag ingen aning om.

Inaktiv
Skrivet av abbe:
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av abbe:

(när jag spelade var USA den starkaste och den sida som 90% av spelarna ville spela, iaf 75% ville det)

Det är svårt att säga att "USMC är den starkaste sidan". Det handlar om spelarnas kommunikation och samarbete, och i en liten mån individuell skicklighet.

Att det sedan finns många som vill spela som USMC beror nog på politiska åsikter.

Det främsta som jag menar är att USMC har blackhawk helikoptern, och även på vissa banor har MEC nästan endast APC's som spawnar, men om USMC tar över så spawnas det istället tanks, vilka alla vet är förbannat kraftiga.

Blackhawk helikoptern är alldeles för kraftig (var iaf..) då spelarna som bemannar kulsprutorna behöver sikta i målets ungefära riktning (siktet behöver inte ens vara nära målet för att de ska träffa) och allt blir i princip dödat, även APC's och andra helikoptrar, det verkar även som om skotten går igenom pansar då en hel MEC helikopter kan få alla som sitter i den dödade innan blackhawken spränger den i småbitar.

detta kanske är mer verklighetstroget men det är inte roligt spelmässigt att det är såpass obalancerat.

och nu pratar jag även om BF 2 innan årsskiftet, hur det är nu vet jag inte då jag inte har spelat sen dess.

Om du tror att USMC har övertaget tack vare sin hårdvara så är du helt ute och cyklar. Om blackhawken fanns kvar så kanske det blir någon sorts balans.

AK101 är så fullkomligt överlägsen M16 att det inte ens är roligt (om man inte har den själv såklart). Tanks och APC:s är jämnlika, MEC har bättre flygplan och gällande helikoptrarna blir det nog en liten fördel till USMC tack vare att Mi28 är lättnedskjuten tack vare sin storlek. Med symmetriska kartor och jämna lag skulle MEC vinna varenda gång.

Medlem

vilken klass har ak101? assault eller? vilket inte gör så mycket då de upplåsta vapnena oftast är bättre och delas av alla lagen plus att alla andra klasser inte har det.

vad gäller alla fordon kommer jag att vänta spänt på nästa patch, då det ryktas om ett nytt spelläge där det inte finns några fordon alls, då jag helst inte befinner mig i något fordon förutom transporthelikoptrar för att komma till de roliga bitarna när man springer på marken
jag är mycket en antifordonsmänniska, speciellt då man kan sitta själv i ett fordon och både köra och skjuta, fast det kanske hade blivit lite för mycket teamplay om man måste ha två i ett fordon för att det ska vara användbart... (nu tänker jag inte på småbilarna)
och med det sagt så vet jag inte skillnaderna för bra mellan attackhelikoptrarna och flygplanen, jag vet bara att blackhawken åtminstone var ett flygande fort, och ett rent HELVETE när man fortfarande kunde cappa flaggor genom att hovra över flaggan...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

När du skäller på ungdomen, korrekturläs då dina inlägg så ger du ett mycket seriösare intryck.

Asch, anmälde mitt inlägg. Var trött och grinig så jag whinade om allt whinande. Sorry krappar. :\

Peace out

*smiskar sig själv och går och lägger sig.*

*edit* finns ingen "skäms" ikon längre, hade passat fint annars.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

He he.
Jobbigt dagen efter, va?
Dedicerar denna till alla fyllepostare:


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Grymt bra intiativ! Man får ju även "känna" på spelets nya funktioner bra mycket tidigare, vilket är den största fördelen! ^^

Medlem

Det jag menade var att det är bra support från de som gjort spelet om allvarliga buggar fixas snabbt. Buggar finns alltid och kommer alltid att finnas så är det bara. Tack vare att alla inte sitter på en xbox och har samma hårdvara. Så uppstår det alltid problem med något program eller dylikt.

Inaktiv
Skrivet av abbe:

vilken klass har ak101? assault eller? vilket inte gör så mycket då de upplåsta vapnena oftast är bättre och delas av alla lagen plus att alla andra klasser inte har det.

Medic och assault två av de tre klasser som möts till fots i en match.

Angående blackhawken så ansåg jag den vara en poängmaskin om man själv hade den och sex gratis kills om andra hade den förutsatt att man hade lite bra AT-snubbar på sitt lag. Sedan fanns ju metoden med C4 i flaggstång.

Inaktiv

Det låter ju somett bra initativ iallafall, så man får ett färdigt spel att ta ställning till om man ska köpa eller inte


signatur

Snus är snus och mus är mus

12
Skriv svar