Rise of Nations: Rise of Legends

Robot
Rise of Nations: Rise of Legends

Strategispelet Rise of Nations blev poppis för ett par år sedan. Utvecklarna Big Huge Games ville vandra en något snävare väg med sin uppföljare; mer fokus på story och färre raser blev resultatet. Kan basbyggande och resurshanterande kännas intressant 2006? Joråvars.


Medlem
FZ testar Rise of Legends

Hmm, slutorden får det att låta som en 3a ist för 3½. Dålig AI och story, det är nyckelpunkten i de flesta spel.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Dålig AI, dålig berättade story, I princip inga ljudeffekter i strid(vilket gör det ytterst tråkigt för närvaro känslan) och enheterna är obalaserade... Max 2 skulle jag säga

QRT
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Dålig AI och story, det är nyckelpunkten i de flesta spel.

Nej inte i strategispel.. tycka jag :>

Medlem

Tycker inte detta verkar lika skoj som Rise of Nations. Men det lär man väl märka.

Medlem

Tyckte inte heller det verka lika skoj som första spelet, men testade det hos en polare, och måste säga att det va grymt skoj. Demot va otroligt dåligt gjort, visst ain e väl sådär och vissa grejer behöver tweakas, men det e bra

Medlem

yeah, skulle också givit det 2/5 max.
Hela spelupplägget suger och känns föråldrat, och även striderna känns tråkiga. Vad finns då kvar i ett krigsstrategispel?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Tanks, skalbaggar och demoner, kul blandning på enheter iaf.
Inte spelat själv eller läst recensionen, bara kollat bilderna. :$. Men är det obalanserat och allmänt dåligt är det juh synd. :/.

Medlem

Enheterna är inte speciellt roliga i min mening heller, det är inget man inte sett förut

Inaktiv

Personligen så tycker jag att detta spel är väldigt bra. Miljöerna är variationsrika, musiken är väldigt bra dock passar den inte alltid in. AI:n har jag inte märkt nått större fel på och enheterna är väldigt intressanta. Storyn kanske inte är så jävla bra men den har inget inflytande på självaste spelet i sig (Detta är trots allt strategi).

Krigshot slog en ganska stor spik på huvudet. Att spelet är värt avsevärt mer än en tvåa är självklart i mina (och de flestas andra skulle jag tro) ögon.

Obalanserat - på vilket sätt då? Jag skulle snarare säga att det är balanserat; dessutom med flera olika sätt att nå dominans.


signatur
Medlem

T ex att kristall draken röjer ner hela städer själv -.- och inget i princip kan stoppa en en stor grupp med salamandrar tackvare deras AoE attack Och enheterna är inte direkt orginella, typ hälften av dom fanns i total anniliation kindoms och det säger ganska mycket hehe

Hmm... har inte lirat med salamandrar så mkt än. Tål att kikas på.
Sedan ska man ju kanske definiera också om man snackar mp eller skirmish. En människa spelar ju fortfarande ngt mer taktiskt än cpu:n. Det borde kunna vara riktigt ballt i mp iaf. Nåväl, ett bra men inte jättebra spel i mina ögon hursomhelst.

Tompa, som väntar på Medieval II, WiC, SC och allt annat smått och strategigott.


signatur
Medlem

Vad klagar alla på?

Rise of Legends, det bästa RTS som någonsin gjorts enligt min mening. Spöar titlar som WC3, C&C3, AOE3 lätt. Starcraft 2 blir kul men inte lika kul som det här
Obalanserat? Knappast, att en Glass Dragon skulle röja ner hela städer stämmer bara om försvararen är en väldigt dålig spelare... Det spel med mest balanserat spel och mest olika folk tycker jag. Och att gå ut i krig som Cuotl med Czin och 12 Elite Sun Idols och möta en Alin-arme bestående av 1350 Dune Warriors är bara så kul... (ja, man kan ha 1350 krigare som max)

Enheterna är dessutom mycket originella i min mening, och, vad som är mycket viktigare, extremt roliga att spela som.
Det som gör det här spelet så kul är dessutom själva spelstilen - det bygger på att erövra områden av kartan (snackar skirmish, mp här - inte kampanj), och etablera fortifikationer, för att sedan tvingas dra sig tillbaka och sedan rycka fram igen...

Citat:

Storyn kanske inte är så jävla bra men den har inget inflytande på självaste spelet i sig (Detta är trots allt strategi).

Håller inte med alls. Storyn är enligt mig extremt upplyftande och var den största anledningen till att jag spelade igenom kampanjen tre gånger. Världen känns autentisk och man kan verkligen leva sig in i spelet.

Världens bästa spel som någonsin skapats!
Synd att ingen expansion eller uppföljare är planerad... Har dessutom hört att piratkopiering spelade in. KÖP SPELET, era idioter! Annars kommer det inga fler...

1
Skriv svar