Kommer jag spela när jag är 80?

Medlem
Kommer jag spela när jag är 80?

Idag började jag på mitt nya jobb, inom hemvården.
Ja, det jag gör är att jag går hem till de tanterna och gubbarna, fixar käk till dem och sitter och snackar. Nej, inga blöjor och så vidare
Vissa av dem sitter med rätt så fina tv-apparater som deras barn köpt till dem.
Men jag funderade lite på vad de hade på sin tid, som motsvarar tv-spel idag?
Är det porslinsdockorna de har stående?
Är det radion kanske?
Eller för vissa det kanske till och med är tv:n?
Men det är ju kanske så, att tv:n är den stora grejen, den som alla använder, i alla åldrar.
Min morfar är över 80 år och sitter idag (säkert just nu) och surfar på nätet.
Det måste ju vara en sak som fler kommer att göra i framtiden fast åldern stiger över 70 iallafall.
Men det kändes så overkligt, att de jag var hemma hos idag skulle sitta vid en dator istället för att sitta och stirra på V75 loppen med en stryktipset lapp i handen.

Ja och nej.
Jag tror tekniken såklart kommer vara en del av allas liv på något sätt, mer än en tv, men samtidigt tror jag inte att alla som sitter idag med en dator och gillar det kommer att använda det livet ut.

Jag känner ju idag att jag vill sitta med en dator i resten av mitt liv.
Med måtta såklart.
Hur känner andra egentligen? Finns det något svar redan idag, någon teknisk uträkning på hur mycket elektronik en person kommer ha i snitt i sitt hem i framtiden?

#blogg

Medlem
Kommer jag spela när jag är 80?

Old Grandma Hardcore är ett levande exempel på gamande pensionär


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv

om man tänker på hur mycket av den teknik som utveklats på 1900talet och på hur mycket gammlingarna lärt sig använda är det ju bara de senaste 20-30 åren de missat. Det har gått för snabbt men eftersom vi unga är vana vid denna snabbheten kommer vi utan problem att kunna använda framtida teknik, utvecklingen kommer nå ett klimax inom 15 år om inget oförutsägbart händer (aliens?)

Skägg.
10 Chambers

Jag och Robin har alltid hävdat att vi lär mörda varandra i deathmatch lika mycket när vi är 80 som nu, det är en självklarhet


signatur
Medlem

Efter att ha sett Old Grandma Hardcore så får jag faktiskt lägga ner mina funderingar på om äldre människor uppskattar tekniken eller inte, det finns gaming freaks även från första världskriget helt enkelt.
Kanske coolt att slakta Nazister på xbox om man var med under kriget? Nej, dumt skrivet. Förlåt.

Medlem

Jag är rätt säker på att jag kommer vara en gamer livet ut. Jag spelar spel i många format, Datorspel, kortspel, rollspel och brädspel.. ingen annan hobby/underhållning är så social som spel. Visst att gå på bio med ett gäng kompisar är kul det med men man kan ju inte sitta och vara social på biografen, man kan visserligen disskutera filmen i efterhand.. men endå. Det känns som om spel är socialt konstant och därmed ingenting jag inte tänker sluta med ( såvida jag inte bestämmer mig för att bli en hermit och bo i grotta) ^^


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

1
Skriv svar