Metablog #1

Medlem
Metablog #1

Jag hatar att metablogga (blogga om att blogga), men nu känns det lite motiverat med "nylanseringen" av bloggarna här på FZ.se och allt! Har precis kategoriserat alla tidigare inlägg, pimpat lite och för första gången namngivit den (gissa referensen)! Tänkte passa på att presentera bloggen lite kort, har ju faktiskt aldrig gjort ens när det startade här.

Som det framgår av kategorierna så kretsar allting kring olika aspekter av spel. Jag försöker skriva lite tankar kring branschen i sig och även om vilka tankar man ställs inför när man gör spel, som ren speldesign och annat som drabbar en producent. De som läst bloggen tidigare vet också att jag har en förkärlek till att belysa den häxjakt som poppar upp titt som tätt, inte minst tack vare vår lilla älskling Jack Thompson. Allt detta har utkristalliserats det dryga halvåret som jag har bloggat här. Givetvis är alla åsikter som ventileras mycket sakliga och politiskt korrekta (antingen av tvång eller av fri vilja)...

Jag vill också tacka FZ för det här fina tillfället att blogga om spel med det fina verktyget som har gjorts. Jag har bloggat sen 2001 men det är faktiskt först nu som jag har hittat en fin riktning för mitt bloggande (denna har övertagit min privata blogg som primärt utlopp), och även en given läsarkrets, vilket gör hela sysselsättningen mycket roligare!

Nu har jag precis fått hem sista delen i Sam & Max (#6466), måste kika lite på det. Toodiloo!

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Antikvitet
Metablog #1

Som utomstående tycker jag Sam & Max-säsongen haft för många avsnitt. Det är Sam & Max visst hela tiden!

Din metabloggare där...


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Va? Har du lyckats exploita klockan och åkt framåt i tiden och tillbaka? Får du en tidig kopia kanske? Jag har inte fått något mail om mitt exemplar av Bright Side of the Moon. Aja, hoppas du har kul, jag har haft mycket roligt med alla avsnitten. De når inte upp till Hit the Road men underhållande har det varit. Telltale är allt sköna med att ha skapat en egen machinima till spelet och lagt ut en del musik från avsnitten gratis.

Edit: visade sig att det precis damp ner i min mail. Men tyvärr får det vänta till efter studenten då jag har på tok för lite tid just nu med alla inlämningar och prov. Det får ligga på min enorma lista med 'att spela' spel.

1
Skriv svar