Lokal uppvärmning

Medlem
Lokal uppvärmning

När fan blir gammal blir han religiös, brukar det heta. När Phettot blir gubbe börjar han blogga minsann. Det kommer dock knappast att handla så mycket om spel, det enda digitala jag engagerar mig i numera stavas #Guitar Hero (ettan är faktiskt bäst) och lite allmänt slö-mördande i #Black eller jämförbara ultravålds-produktioner.

På tal om våldshandlingar; jag installerade Windows Vista nyligen, i syfte att få njuta av ett snabbare, snyggare operativsystem designat för den nya generations spel, yadda yadda. Än har det inte synts till nåt, men vem vet - HL Episode 2 kanske hinner ut före DNF.

Så mycket njutning blev det väl inte för 1500 spänn, förutom lite copycat-funktioner från Mac OSX, som förhandsvisning av minimerade program och ett gäng gadgets av tveksam nytta.

Däremot fungerar datorn - en liten Shuttle med temperaturreglerad kylfläkt - numera utmärkt som bastuaggregat. Före Vista hörde man bara den där CPU-fläkten om man spelade en skjutare i hög upplösning, alternativt surfade in på FZ när någon påhittig flashbanner försökte knäcka processorn.

Efter Vista är det emellertid fullt blås hela tiden, och mitt lilla kontor håller numera en angenäm subtropisk temperatur. Har FN:s klimatpanel månne missat nåt här?

#blogg

Chefredaktör
Lokal uppvärmning

Jag har ett mobilt bastuaggregat i form av min lappe, skulle den försvinna i en härdsmälta någon dag skulle jag inte bli det minsta förvånad.

Vista, kan man äta det?

Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

1
Skriv svar